Кризата върна семейните ценности в Италия. За първи път от Втората световна война насам италианците ще предпочетат домашно приготвените козунаци и боядисаните с близките яйца пред готовите, които магазините предлагат.

Проучването е на Конфедерацията на дребните и средни фермери показва, че заради икономическата криза 24% от хората няма да си купят готови двата най-традиционни продукта за Великден, а ще си ги приготвят сами.

По празниците ще бъдат консумирани 400 млн. яйца. Това обаче е единственият хранителен продукт, който отбелязва повишено търсене на фона общия спад с около 4% на търговията с хранителни стоки, посочва ТВ7.

Сурово пестелив Великден предрича и друго проучване, поръчано от Конфедерацията на дребните и средни предприятия в сферата на търговията, туризма и услугите.

Само 21% от участниците в анкетата са изразили готовност да пазаруват по празниците, а едва 12 на сто възнамеряват да похарчат повече от 100 евро. На всеки 10 семейства 8 са посочили, че ще прекарат празниците в домашна обстановка.

Генералният секретар на търговската гилдия Мауро Бусони дори не вижда смисъл магазините да работят до по-късно, както налага реформата от 2012 г.

"Привържениците й твърдяха, че отварянето на магазините в неделните и официалните празнични дни щяло да повиши потреблението и да създаде нови работни места. Статистическите данни показват колко далеч от действителността е тази прогноза.

Само за една година потреблението е спаднало с 8.5% и са съкратени 100 хил. работни места. Закрити са 39 хил. търговски фирми, а 550 хил. магазина в по-големите градове са опразнени и няма кой да ги наеме", изтъква браншовият лидер.

Тази година католическият и православният Великден съвпадат и са на 20 април.