Арно: След 20 г. може да няма iPhone, но ще се пие Dom Perignon
iPhone-ът може да изгуби статута си на технологично устройство на деня след няколко десетилетия, но хората все още ще пият Dom Pérignon, заявява кралят на луксозните стоки Бернар Арно пред CNBC.
Такава е дълготрайната сила на марките, които са част от неговата компания, казва Арно. Френският милиардер създава най-успешната компания за луксозни стоки в света LVMH, когато слива Moët Hennessy и Louis Vuitton през 80-те години нйа миналия век.
Около 30 години по-късно групата генерира 39 млрд. долара продажби през 2013 г., а сред 60-те й марки са едни от най-скъпите в света като Dom Pérignon, Fendi и TAG Heuer.
В едно от редките си телевизионни интервюта Арно споделя пред CNBC, че неговите марки имат потенциала да надживеят технологични продукти като смартфона iPhone на Apple, въпреки че самият той ползва такъв и се възхищава на щатската компания. Милиардерът също така се отнася скептично към опасенията, че забавянето на икономическия растеж в Китай, може да ограничи нарастващото търсене на западни луксозни стоки там.
"Както винаги е било в Китай има възходи и падения," казва Арно". "Въпреки че растежът в момента е считан за по-малък икономиката на страната все още нараства с много бързи темпове. Уверен съм в бъдещето на Китай."
С нарастването на покупателната способност в цял свят, не само в Китай, Арно твърди, че неговата империя ще бъде облагодетелствана. Това е тенденция, на която Арно помага да се превърне в световна през 80-те години в Запада и Япония. "Ние отговаряме на търсене, което расте в цял свят," казва Арно.
Вижте още: Луксозните марки изкупуват ферми за крокодили
Според 64-годишният Арно тази тенденция ще продължи поне още 10 години.
"Можете ли да кажете, че след 20 години хората все още ще използват iPhone?" пита той. "Може би не. Може би тогава ще имаме нов продукт или нещо по-иновативно. Това, което мога да кажа днес е, че след 20 години съм доста убеден, че хората все още ще пият Dom Pérignon."