След време, въпреки всичките усилия на пестеливите пасажери да летят с по-малко багаж, някоя изобретателна авиокомпания ще печели по 1 млрд. долара на година от багажни такси. Щатската авиокомпания Delta все още е лидер по пътя към това забележително постижение.

Компанията е спечелила 833 млн. долара през миналата година само от придвижването на пътнически чанти, или повече от всеки друг авиопревозвач в САЩ.

Delta е спечелила малко повече пари от това, че таксува пътниците за отменянето или промяната на резервации - друга категория, в която отново е лидер. Близо 5% от приходите на Delta в момента идват от тези допълнителни такси, пише Bloomberg.

Авиокомпаниите стават все по-изобретателни, но и пътниците не остават по-назад. Приходите от багажни такси в Delta и United Continental падат със 7.2% през миналата година, въпреки че авиокомпаниите са превозили приблизително същия брой пътници, както през 2012 г. Багажните такси са намалели с 4% през 2013 г.

Delta транспортира много хора - доста повече, отколкото Hawaiian Airlines например, която е на девето място по приходи от багажни такси. Таксите на Delta в момента пък не са особено високи. Пътниците могат да носят по една ръчна чанта безплатно, а първата им чекирана чанта лети срещу 23 долара.

На пазара обаче има и доста по-скандални такси. US Airways например таксува пътниците по 125 долара за трета чекирана чанта. Southwest таксува по 75 долара за багаж, който тежи над 25 кг (в сравнение с 50 долара преди това).

Ако бъде направена разбивка на таксите на човек, някои от по-малките превозвачи се изкачват до челото в класацията. Spirit Airlines, която таксува пътниците почти за всичко, освен за това, че носят обувки, е събирала по близо 20 долара багажни такси на човек през миналата година. Нищо чудно, че компанията е едновременно на печалба и много мразена.