Нов лидер в класацията на най-скъпите марки в света
Стоте най-скъпи марки в света в тазгодишната класация на BrandZ и Millward Brown Optimor се оценяват общо на 2.9 трлн. долара. Общата им стойност почти се е удвоила в сравнение с първата класация, излязла през 2006 г.
Стойността им в момента също така е с 49% по-голяма в сравнение с 2008 г., когато започна банковата и валутна криза.
В тазгодишната класация на 100-те най-скъпи марки в света Google отнема първата позиция от Apple, която три години поред оглавяваше подреждането. Стойността на марката на Google е нараснала с 40% за последната година и достига 159 млрд. долара.
Apple заема второто място след 20-процентен спад в стойността на марката й до 148 млрд. долара, докато стойността на конкурентната й технологична марка - Samsung, е нараснала с 21% до 25.9 млрд. долара.
Водещата световна марка IBM запазва третото си място в класацията със стойност на марката, оценявана на 108 млрд. долара.
За втора поредна година Amazon бе определена за най-скъпата марка в търговията на дребно. Тя също така е 10-ата най-скъпа марка в света, увеличавайки стойността си с 41% - до 64 млрд. долара.
В същото време стойността на марката Walmart е намалял с 2%, но тя запазва втората си позиция в сектора на търговията на дребно с оценка в размер на 35 млрд. долара.
Вижте още: Най-скъпите марки в света
Марката на Facebook е нараснала с цели 68% за последната година - до 35.7 млрд. долара, а Twitter и LinkedIn успяват да влязат в Топ 100 за първи път през тази година.
Марката на Twitter е под номер 71 и се оценява на 14 млрд. долара, а тази на LinkedIn е на 78-а позиция с оценка от 12 млрд. долара.
Yahoo се върна в класацията през миналата година, а през тази стойността на марката й се увеличава с 44% до 14.2 млрд. долара.
Toyota е най-скъпата автомобилна марка в света. Нейната стойност се е увеличила с 21% на годишна база до 29.6 млрд. долара, докато с най-голям ръст в стойността на марката в автомобилната индустрия може да се похвали Ford - увеличение от 56% до 11.8 млрд. долара.
Това е деветата класация на BrandZ и Millward Brown Optimor. Тя е единствената, която използва очакванията на потенциални и настоящи купувачи на дадена марка, заедно с финансови данни, за да изчислява стойността на марките.
Ето и кои са 10-те най-скъпи марки в света
10. Amazon
Сектор: Търговия на дребно
Стойност на марката: 64.2 млрд. долара (+41%)
Място в миналогодишната класация: 14
9. Marlboro
Сектор: Тютюневи изделия
Стойност на марката: 67.3 млрд. долара (-3%)
Място в миналогодишната класация: 8
8. AT&T
Сектор: Телекомуникации
Стойност на марката: 77.8 млрд. долара (+3%)
Място в миналогодишната класация: 6
7. Visa
Сектор: Кредитни карти
Стойност на марката: 79.19 млрд. долара (+41%)
Място в миналогодишната класация: 9
6. Coca-Cola
Сектор: Безалкохолни напитки
Стойност на марката: 80.68 млрд. долара (+3%)
Място в миналогодишната класация: 5
5. McDonald’s
Сектор: Бързо хранене
Стойност на марката: 85.7 млрд. долара (-5%)
Място в миналогодишната класация: 4
4. Microsoft
Сектор: Технологии
Стойност на марката: 90.18 млрд. долара (+29%)
Място в миналогодишната класация: 7
3. IBM
Сектор: Технологии
Стойност на марката: 107.54 млрд. долара (-4%)
Място в миналогодишната класация: 3
2. Apple
Сектор: Технологии
Стойност на марката: 147.88 млрд. долара (-20%)
Място в миналогодишната класация: 1
1. Google
Сектор: Технологии
Стойност на марката: 158.84 млрд. долара (+40%)
Място в миналогодишната класация: 2