“Винаги закъснявам за работа, но компенсирам като си тръгвам по-рано.”

Животът щеше да е много по-лесен, ако всички следвахме тази максима на Чарлз Лам, нали? Вместо това много от нас все още вярват, че трябва да пристигаш на работа преди шефа и да си тръгваш след него, за да напреднеш в кариерата. Следването на кариерни “правила” като това всъщност могат да саботират успеха ви, пише Daily Worth.

Вижте какво казват експерти за това и други често срещани митове за работното място — и какво наистина трябва правите, за да прогресирате.

(Жокер: В тях не е включено да носите лаптопа със себе си, когато сте на почивка.)

Мит номер 1: Не можете да оцелеете след лоша оценка за представянето ви на работното място

След като получите нетолкова добра оценка за представянето си в работата, би трябвало да обновите автобиографията си и да започнете да кандидатствате за нова работа, защото оттук няма връщане назад, нали? Не, непременно. “Можете да оцелеете. Просто са нужни малко стратегически маневри,” казва Лиса Орб-Остин, психолог и коуч на ръководители. “Трябва да надхвърлите очакванията, да поправите някои проблеми, както и да подобрите отношенията с шефа и колегите си.”

Изяснете си къде шефът ви смята, че не се представяте добре и какво трябва да направите, за коригирате това. Междувременно не започвайте да разпращате CV-та. Заслужава си да опитате да подобрите позициите си в компанията, преди да напуснете кораба. По този начин ще запазите добри отношения (и бъдещи препоръки) и ще имате време да проучите най-добрата възможност вместо да скочите направо на друга работа.

Мит номер 2: Трябва да ходите на работа преди шефа и да си тръгваш след шефа

Някои хора смятат, че единственият начин да докажете отдадеността и работната си етика е да бъдете в офиса през цялото време. За щастие, в името на вашата нормална психика, това вече не е така. “Като цяло не става въпрос за това дали стоите дълги часове в офиса, а за качеството на работата, която вършите, и отношенията, които създавате на работното място. Става въпрос за стойността, която придавате за времето, което сте там,” казва Орб-Остин. “Когато сте на работа, правилните хора трябва да гледат на вас като на продуктивен служител,” смята Лиса Куаст, сертифициран коуч на ръководители.

Вижте още: Седем глупави начина, по които умните хора се саботират

Някои мениджъри обаче следят постоянно часовника, така че внимавайте за корпоративната култура във вашата компания. “Когато обучавам мениджъри, им казвам, ‘Не оценявайте служителите по това колко много или колко често ги виждате в офиса,’” казва Куаст. “Измерването на представянето трябва да бъде базирано не на часовете, прекарани в офиса, на производителността и постигнатите резултати.”

Мит номер 3: Не трябва да използвате всичките си почивни дни

Независимо дали се страхуват, че на тях няма да гледат като на здраво трудещи се или просто не искат да се занимават с множество, имейли след като се върнат, много хора се опасяват, че вземането на отпуска ще е пагубно за тяхната кариера. “Аз бях един от тези хора и ми бе нужно много време, за да преодолея това,” казва Куаст. След като напредва в кариерата обаче мисленето й се променя. “Когато станах мениджър, исках служителите ми да използват всичките си почивни дни, за да се връщат на работа отпочинали .”

Истина е, че в някои работни среди вземането на почивни дни все още се гледа неодобрително. Както Орб-Остин казва обаче “Балансът между личния живот и работата е много важен.” Ако вашият работодател не цени нищо друго освен работата, според нея може би е време да потърсите друга работа.



Мит номер 4: Винаги трябва да говорите по време на среща

Някои хора смятат, че ключът към това да ги забележат на работа е да се погрижат гласът им да се чуе. Буквално. Да говориш, когато обаче нямаш нищо важно за казване, може да има обратен ефект. “Повечето хора мразят дългите срещи, така че ако удължаваш дадена среща, няма да се радваш на популярност,” казва Орб-Остин. “В крайна сметка може да се простреляш в крака, ако се държиш като дразнещия човек, който винаги трябва да каже нещо.” Тя обаче препоръчва да се концентрираме върху това да намери нещо за казване, което да придвижи разговора напред. “Важно е да допринасяш.”

Мит номер 5: Обличайте се за успех

Тази заповед предполага, че пътят към успеха започва в гардероба ви, но това не е непременно така. “Не се изхвърляйте,” казва Орб-Остин. Ако сте служител на най-долно ниво о работите в офис, в които се носи относително ежедневно облекло, за сега може да се въздържате от строгите шефски костюми и вместо това да се обличате едно или две нива по-високо. (Освен това няма нужда да се целите толкова високо, че да харчите цялата си настояща заплата за дрехи.) “Трябва да обръщате внимание на културата в компанията ви,” казва Орб-Остин. “Колегите винаги ли се обличат неофициално? Или пък облеклото се променя когато клиент трябва да идва в офиса?”

Това как се обличате е важно в определени среди. “В една по-традиционна, йерархична индустрия това може да е начин да ви забележат.” Дори и ако работите в компания където суичърите и дънките ежедневие, можете да се обличате малко по-изискано.

Мит номер 6: Винаги трябва да сте на разположение

Отличителен белег за успех е да бъдете считани за крайно необходим човек за организацията. Необходимостта обаче не е синоним на наличност. Всъщност да сте на разположение прекалено много може да саботира успеха ви. “Когато обучавам нови мениджъри или работя с ръководители, това е една област, която аз винаги следя,” казва Куаст. “Мениджърите, които мислят, че винаги трябва да са на разположение, са тези, които винаги капват от умора.” Когато хората запълват изцяло времето си, те не действат стратегически по отношение на времето си и по този начин разгневяват ръководителите си, когато важните неща не се вършат първи.

“Важно е човек да има време в, което може да бъде със семейството и приятелите си.”