Българите на Световното в Бразилия харчили по 3 250 евро на ден
Visa Inc., лидерът в глобалните платежни технологии, обяви днес резултатите от своя доклад Visa Everywhere Travel Report за Световното първенство по футбол 2014 в Бразилия.
Докладът анализира данните за изхарчените средства в търговски обекти в страната-домакин с всички издадени в чужбина кредитни, дебитни и предплатени карти Visa.
По време на Mондиала (12 юни – 13 юли 2014 г.) международните туристи са похарчили почти 280 млн. евро с карти Visa в Бразилия. Това съставлява ръст от 143% спрямо същия период на изминалата година.
Българите, посетили най-важното спортно събитие за годината, са осъществили над 1 160 покупки с карти Visa за целия период на първенството, а похарчената сума възлиза на над 104 000 евро. Сънародниците ни са харчили средно по 3 250 евро на ден.
Съпоставка със Световно първенство по футбол в Южна Африка през 2010 г., когато посетителите са изхарчили малко над 190 млн. евро с карти Visa, показва, че общият потребителски разход на тазгодишния Mондиал е с 89 млн. евро повече.
Градовете-домакини на мачовете от Световното първенство по футбол регистрират значително увеличение на приходите от туризъм в сравнение с миналата година.
Сао Пауло бележи най-сериозен ръст – 77%, като сумата, похарчена на територията му, възлиза на почти 43.5 млн. евро.
Други градове, в които чуждестранните туристи са изхарчили сериозни средства, са Рио де Жанейро и Бразилия с по 20 млн. евро потребителски разход (съответно с ръстове от 206% и 642%), Салвадор – над 11 млн. евро (322% ръст) и Форталеза – почти 10 млн. евро (257% ръст).
„Чуждестранните туристи, посетили елитното спортно събитие, увеличиха приходите на търговците в редица сфери на икономиката на страната, сред които хотелиерство (увеличение от 114%), търговия на дребно (увеличение от 141%) и най-вече ресторантьорския бизнес с изумителния ръст от 481%,” сподели Рубен Оста, мениджър на Visa за Бразилия.
„Като част от подготовката си за Световното първенство, търговците инвестираха значителни средства в инфраструктура за приемането на електронни разплащания с цел по-добро обслужване на туристите.”
Според бразилското Министерство на туризма страната е станала домакин на над 1 милион фенове на футбола, което е с около 400 хил. души повече от очакваното.
От доклада Visa Everywhere Travel Report става ясно, че с най-голям потребителски разход с карти Visa в Бразилия са жителите на САЩ, Великобритания, Франция, Аржентина, Мексико и шампиона Германия.