Наричат този 22-годишен студент „италианския Закърбърг“
Може и да не сте чували за него, но 22-годишният италианец Матео Акили бързо набира популярност на европейската технологична сцена.
Кариерната социална мрежа Egomnia, която Акили основава като първокурсник в университета, получава толкова много внимание в Европа, че едно списание дори стигна дотам да нарече Акили "италианския Закърбърг."
Egomnia помага на работодателите да се срещат с търсещите работа, които пасват най-добре за съответната позиция. Хората, които използват сайта, имат достъп до класации на компании въз основа на това колко подходящи са, за да работят в тях, информира Business Insider.
Към настоящия месец Egomnia има над 250 000 потребители и 700 компании, които следят сайта за набирането на служители. Въпреки че Акили все още посещава миланския университет Луиджи Бокони, той работи и по осъществяването на партньорства с гиганти като Google и Microsoft.
Идеята на Акили за неговата компания се ражда още докато е последна година в гимназията. Италия не разполага със система от рискови капиталисти и инкубатори за нови компании и така той решава, с помощта на студенти, които се занимават с програмиране, да създаде алгоритъм.
Неговият баща е първият му бизнес ангел, помагайки му да плати на програмистите.
Акили вече е студент в университета Бокони, когато социалната мрежа Egomnia е готова да бъде представена. Той се възползва по най-добрия начин от контактите на престижния университет и сайтът тръгва през февруари 2012 г.
В първия му ден 1 000 студенти и 20 компании започват да го използват.
Централата на екипа е във Формело - градче, което се намира на север от Рим.
Нещата обаче наистина потръгват, когато Акили се появява на корицата на италианското списание Panorama, което го обявява за "италианския Закърбърг."
Не минава дълго преди Egomnia да привлече вниманието на водещи световни компании. Акили, който наскоро навършва 22 г., в момента работи по финализирането на сделки с редица компании, между които Microsoft, Google, Vodafone и Ericsson.
Към момента Egomnia има над 250 000 потребители, а 700 компании използват сайта, за да търсят служители. Egomnia бързо разширява дейността си, като отваря още офиси в Италия.
Акили разширява бизнеса си и в чужбина. През март той пътува до Сингапур, за да се срещне с потенциални бизнес партньори.
Компанията вече има запитвания да предоставя услугата си в Южна Корея, Великобритания, Колумбия, Гърция, Германия, Южна Африка, Нигерия и Непал.
Само след няколко месеца Egomnia ще отвори офис в Сао Пауло, Бразилия, който ще е бъде първият й извън Италия.
Акили планира да пусне и версия на сайта на английски език. Той посещава Силициевата долина миналото лято, където се среща с доста новосъздадени компании.
Въпреки успехите си, Акили възнамерява да се завърне в университета Бокони през есента. "Понякога забравям, че съм на 22 години," споделя той пред BBC.
Акили смята младостта си за предимство, а не за пречка. "Сега пишем историята на интернет. Истинските експерти са младите хора - хората, които не са с побеляла коса," казва още той.
"Истинска иновация е, че е един 22-годишен прави това. В началото мислех, че малката ми възраст не е предимство, но сега разбирам, че тя е моят успех."
Снимки: Instagram, @matteoachilli