Лош ли е Луис ван Гаал за бизнеса на Манчестър Юнайтед?
Новият неостъпчив мениджър на английския футболен клуб Манчестър Юнайтед - Луис ван Гаал, постави първия отпечатък от авторитета си върху клуба, като намали продължителността на предсезонните турнета на отбора, които са потенциален източник на реклама и спонсорски договори.
Това е малко вероятно да се отрази на приходите на клуба веднага, но анализатори смятат, че ограничаването на чуждестранните турнета ще навреди на отбора, особено във време, в което футболът набира скорост в САЩ благодарение и на последното Световно първенство.
"В по-дългосрочен план това ще навреди, тъй като ще ограничи броя на местата, където тимът може да увеличи броя на феновете си," казва Ричард Хънтър от Hargreaves Lansdown пред CNBC.
"Предвид факта, че интересът в САЩ нарасна значително след Световното първенство, не мога да си представя, че от търговска гледна точка клубът би искал да избягва този пазар."
Преди началото на сезона в Английската висша лига през август отборите често играят подготвителни мачове в други страни. Ако Манчестър Юнайтед достигне до финала на щатското си турне, клубът ще разполага само с 11 дни, преди да изиграе първия си мач от сезона.
Ван Гаал твърди, че смяната на часовата разлика и дългите пътувания по време на турнетата преди сезона ще окажат ефект върху представянето на играчите.
"Трябва да се подготвим за сезона, а когато имаш такива търговски дейности и ужасно дълги разстояния, при които ти се налага да летиш много и да се бориш с часовата разлика, това не се отразява положително на подготовката," заяви ван Гаал по време на пресконференция в САЩ.
Търговските приходи са основният двигател зад способността на Манчестър Юнайтед да харчи сериозни суми. Приходите от спонсорски договори за третото тримесечие възлизат на 30.7 млн. паунда (52.3 млн. долара), или с 43.5% повече от същия период на миналата година.
Юнайтед подписа рекорден 10-годишен договор за екипировка с Adidas на стойност 750 млн. паунда (1.3 млрд. долара). Логото на Chevrolet пък ще стои на гърдите на играчите, след като щатската марка подписа седемгодишен договор клуба на стойност 53 млн. долара на година.
Бившият треньор на холандския национален отбор е в конфликт с Ед Уудуърд, изпълнителния вицепредседател на Юнайтед, който заяви по-рано тази седмица, че играчите не изпълняват шестте часа рекламни задължения на седмица, които са заложени в договорите им.
Не всички анализатори обаче се опасяват от ефекта от съкратените предсезонни турнета. Майкъл Джарман, старши анализатор в H20 Markets, смята, че дългосрочните спонсорски договори на клуба с Adidas и Chevrolet, както и силната марка, ще поддържат приходите на Манчестър Юнайтед на добро ниво.
"Не смятам, че това ще е нещо сериозно, защото привлекателността на Манчестър Юнайтед като клуб е, че ги следваш, където и да са," казва Джарман.
Представянето на отбора на ван Гаал на терена обаче е от ключово значение за ръста на приходите и в този смисъл, той има основание да иска да ограничи турнетата, добавя Джарман. "Работата на терена привлича приходите извън него."