Компанията за потребителски кредити Провидент Файненшъл България, която стартира своя бизнес в България през септември 2013 г., достигна клиентско портфолио от близо 5100 клиенти през юни, които са обслужвани от осем клона и повече от 300 служители и кредитни консултанти.

Провидент очаква да постигне национално покритие през март 2015 г., като вече има работещи клонове в София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Шумен, Велико Търново и Русе.

Първоначалната инвестиция за стартирането и развитието на бизнеса в България възлиза на 6.7 млн. лева (2.7 млн. британски паунда) през първата половина на 2014 г. Компанията планира да инвестира до 12 млн. лева (5 млн. британски паунда) през 2014 г. и да обслужва над 100 хил. клиенти при достигане на пазарна зрялост.

Тези резултати бяха обявени днес в Лондон от компанията-майка на Провидент - International Personal Finance (IPF), водещ международен доставчик на потребителски кредити, листван на Лондонската и Варшавската фондови борси, и един от най-големите британски работодатели в Централна и Източна Европа.

„Ние спазваме обещанието си да улесняваме ежедневието на нашите клиенти, като им предлагаме прости, прозрачни и персонализирани финансови решения. Ние сме тук в дългосрочен план и искаме да изградим етичен и устойчив бизнес, като ясно показваме на българските потребители какви са нашите такси и като поставяме достъпността в центъра на нашите бизнес решения“, каза Щепан Попелка, главен оперативен директор на Провидент Файненшъл България.

На 21 юли Провидент Файненшъл България представи новия си продукт, който напълно отговаря на промените, въведени в Закона за потребителския кредит.

„Вярваме, че предлагаме атрактивен и прозрачен продукт и сме убедени, че ще успеем да продължим да привличаме нови клиенти и да увеличаваме нашия пазарен дял. Винаги сме се стремили да спазваме напълно приложимото законодателство и да прилагаме най-добри практики, които дори да надхвърлят законовите изисквания.

Ще продължим да поддържаме гъвкав и адаптивен подход към регулаторните промени на пазара и не очакваме никое от тези развития да има съществено влияние върху бизнеса като цяло”, добави Щепан Попелка.

Групата на IPF, която, освен в България, развива успешен бизнес в още шест европейски страни и Мексико, обяви 7% ръст в броя на клиентите си за първата половина на 2014 г. в сравнение със същия период на 2013 г. и вече достига до повече от 2.6 млн. клиенти.

Основна част от стратегията на IPF е да навлиза на нови пазари на всеки 12 до 18 месеца. След обстойни проучвания групата обяви навлизането си в Испания – значителен пазар с население от над 45 милиона души и потенциал за голямо търсене от страна на клиентите на малки по размер кредити.

Инвестицията в Испания се очаква да достигне около 3 милиона британски паунда през 2014 г. и IPF планира да предостави първите си кредити на клиентите там в началото на 2015 г.