Световната икономика може и да се подобрява, но безработицата все още е на високи нива. Това означава, че много хора чакат на опашка за вашата работа.

Не се тревожите? А трябва. Особено ако практикувате някое от по-долу изброените неща:

1. Украсявате автобиографията си
Има разлика между това информацията за вас да звучи впечатляващо и да прибегнете до леко украсяване на истината, което вашият работодател ще открие със сигурност на доста ранен етап.

Така че никога не лъжете в автобиографията си.

2. Незабележими сте в офиса
Ако не направите и най-малкото усилие да си взаимодействате с колегите или да допринасяте с нещо на груповите срещи, то вие се превръщате в невидима част от работната атмосфера.

Не е достатъчно просто да работите усилено и да сте интелигентен. Колегите ви трябва да ви познават като човек и да ви се доверяват като на съюзник.

3. Дразните колегите си
Искате ли да бъдете пръв на дръвника на уволнението? Просто вбесете вашите колеги с отвратително поведение на работното място.

И не говорим само за дразнещи навици, но и за хигиена. Статистиката показва, че първи си отиват занемарените служители.

4. Криете грешките си
Ако някой е направил грешка и пръстът несправедливо е насочен към вас, то тогава е добре да се защитите.

Ако пък грешката е ваша, е добре да си признаете. Така ще бъдете по-уважаван от колегите и шефовете.

Вижте още: Осем тайни признака, че вероятно ви предстои уволнение

5. Излизате в подозрителен болничен
Повечето служители в наши дни са ужасени да си останат вкъщи болни и да отсъстват от работа.

Става дума обаче за онези, които избират най-неподходящия момент, като например точно преди 3-дневен уикенд, за да излязат в болничен по подозрителни причини.

6. Разпространявате слухове
Няма нищо лошо да изпуснете малко пара с вашите колеги по време на почивките през деня. И все пак има разлика между невинно бърборене и разпространение на слухове.

Най-малкото никой няма да се доверява на думите ви, когато слуховете се опровергаят. А всички знаем какво се случва с неблагонадеждни работници.

7. Инатите се
Част от това да сте отборен играч е изслушането на други идеи. Ако откажете да признаете, че идеята на някого е по-добра от вашата собствена, това не говори добре за вас.

Не бъдете от хората, които винаги правят нещата по своя начин, без да се вслушват в никого. Ако вашите идеи са по-умни от тези на всички останали, те ще се издигнат към повърхността и ще бъдат оценени.

8. Присвоявате си идеи, които не са ваши
Още в детската градина трябва да сте се научили да не отмъквате нещата на другарчетата. Същото важи и за идеите в офиса.

Да получите признание за работата на някой друг е равносилно на кражба на работното място. А крадците отиват в затвора.