Акциите на Alibaba поскъпнаха до 95 долара за брой, или с повече от 40% след стартиране на търговията им по време на днешната търговска сесия. Минути по-късно сделки бяха сключени и на 99.70 долара за брой.

Книжата бяха пласирани вчера на цена от 68 долара за лот, с което китайският онлайн гигант набра 21.8 млрд. долара.

С пазарна капитализация от над 244 млрд. долара, компанията вече е една от 40-те най-големи публични компании в света, сочат данни на S&P Capital IQ.

За сравнение – Facebook има оценка от 200 млрд. долара, а Twitter – 31 млрд. долара. Щатските конкуренти на Alibaba – Amazon и Ebay имат пазарна капитализация от 153 и 65 млрд. долара.

Във основа на набраните досега средства, IPO-то на Alibaba е третото най-голямо в историята, след тези на Agricultural Bank of China Ltd (22.1 млрд. долара през 2010 г.) и ICBC (22 млрд. долара през 2006 г).

Ако пемателите упражнят опцията за записване на допълнителни акции, както мнозина очакват, IPO-то на Alibaba ще изпревари тези и на двете китайски банки, за да стане най-голямото в историята.

Дори и с настоящия брой предложени акции, Alibaba вече е най-голямото първично публично предлагане в САЩ, като изпреварва Visa, набрала 17.9 млрд. долара.

„Основната цел пред нас е в следващите 5-10 години да направим нашите клиенти и акционери щастливи“, сподели главният изпълнителнитен директор на компанията Джак Ма.