Alibaba с важни резултати преди IPO-то
Най-голямата китайска интернет компания - Alibaba Group Holding, отчете ръст на приходите си за второто тримесечие на годината след силни продажби в мобилното подразделение.
Компанията се очаква да осъществи най-голямото първично публично предлагане на щатския пазар през следващия месец.
Мобилните транзакции са били близо една трета от общите транзакции към края на второто тримесечие, спрямо 27.4% през първото тримесечие на годината.
Виж още: Alibaba дава повече подробности за бизнеса си
Приходите на компанията през второто тримесечие са се повишили с 46% до 2.54 млрд. долара на годишна база, което е повече в сравнение с ръста им от 38.7% тримесечие по-рано.
Нетната печалба се е повишила до 1.99 млрд. долара, или 84 цента на акция.
„Резултатите са изключително позитивни, преди осъществяването на първичното предлагане и можем да видим пазарна оценка на компанията след IPO-то й в разме на 200 млрд. долара“, коментира Джеймс Кордуел, анализатор в Atlantic Equities.
Alibaba е с пазарен дял от 80% от онлайн пазара в Китай, където нарастващият брой на интернет потребителите и разрастващата се средна класа създават добри предпоставки за по-нататъшен ръст.
„Нашият текущ фокус е да повишим мобилното си присъствие и ангажираността на потребителите си“, коментират от компанията.
Очакванията са през следващата седмица да бъде оповестена цената, на която ще се предложат акциите на компнията на първичното публично предлагане.
Ако пазарната капитализация на Alibaba достигне 200 млрд. долара след IPO-то й, то тя би се превърнала в едва от 20-те най-големи публично търгувани щатски компании.
Въпреки същественото забавяне в ръста на приходите на китайската компания, то темповете им на нарастване все още са близо два пъти по-високи от тези на конкурента й Amazon, растящи с 23% на годишна база.
Alibaba разполага с 279 млн. активни потребители в края на юни, или повишение от 50% на годишна база. Средният потребител на компанията прави 52 поръчки на година, спрямо 45 година по-рано.