Всичко, което кажете на работното място, има значение. Дали споделяте идея по време на работна среща или помагате на колега по проект - това, което казвате, прави трайно впечатление.

Начинът, по който общувате, поведението ви, вашите идеи и мнения в офиса могат да повлияят на успеха ви. Вашите колеги и мениджъри обръщат внимание на всяка дума, която кажете, а това означава, че винаги трябва да подбирате думите си.

За да избегнете грешки в комуникацията с колеги и мениджъри, на разположение са няколко фрази, които трябва да забравите.

1. „Приключих проекта си. Какво да правя сега?”
Страхотно, успели сте да приключите с изпълнението на поставената ви задача. Още по-страхотно ще е да изберете сами с какво да се заемете, вместо да тичате за нова задача.

Работодателите ценят служителите, които проявяват самоинициатива и могат да намерят нови проекти, върху които да се съсродоточат. Следващият път, когато ви остане време и за още нещо, не прибързвайте да искате нов проект, а помогнете на колегите си.

2. „Аз съм толкова отегчен...”
„Отегчен” е дума, която трябва да изтриете от работния си речник. Когато изразявате отегчението си в офиса, всъщност показвате, че не сте въвлечени с ентусиазъм в работата.

Ако се чувствате отегчени на работното място, заложете на проактивност и потърсете нови предизвикателства. Обяснете на шефа си, че се нуждаете от повече проекти и нови задачи, които да задържат вниманието и ентусиазма ви.

3. „Работих цяла нощ, за да приключа този проект.”
Възможно е да се чувствате като герой, тъй като сте прекарали цяла нощ, без да ви мигне окото, но това може да не се понрави на шефа.

Повечето шефове искат служители, които успяват да приключат с възложените им задачи в срок. Ако искате да впечатлите ръководството, намерете нови начини да бъдете по-ефективни на работното си място.

4. „Това не е моя работа.”
Само защото „мръсната работа” не влиза във вашата работна характеристика, не означава, че не можете или не бива да я свършите.

Следващият път, когато шефът или колегите ви помолят за помощ по проект, бъдете широко скроени и приемете на драго сърце.

5. „Пешо беше отговорен за този проект, не аз.”
Когато не поемате отговорност за действията си на работното място, рискувате да построите висока стена между себе си, колегите и шефа.

Шефовете очакват от служителите си да бъдат хора, на които да се разчита. Освен това честността, когато нещо не е получи според планирането, е ценена. Никога не обвинявайте другиго за това, че крайният срок е пропуснат или не сте доизпипали някой детайл.

Вижте още: 8 неща, които новите служители не бива да правят

6. „Не мога да направя това.”
„Не мога” е реплика, която всеки служител следва да зачеркне от речника си. Ако има нещо, което не можете да направите, поемете самоинициативата да придобиете нови умения и да поискате помощ.

7. „Нямах достатъчно време.”
В повечето случаи това становище е лъжа. Когато шефът е наясно със заетия ви график и натоварване, трябва да си дадате сметка, че носите отговорност за това да бъдете адекватно продуктивни.

Ако наистина не можете да намерите достатъчно време за всичките си отговорности, поискайте шефа ви да ги приоритизира. Това ще ви помогне да бъдете по-организирани и фокусирани върху важните проекти.

8. „Мислех, че съм ти го изпратил преди седмица”.
Независимо за кого става дума – за шеф, колег или клиент, винаги бъдете първият човек, който ще предприеме действие. Ако са минали няколко дни от срещата и няма ни вест, ни кост от отсрещната страна, звънете вие!

9. „Разбрахте ли?”
Вместо да питате колегите си дали са разбрали това, което сте им обяснили, помолете ги за обратна връзка. Например, попитайте служителите: „Имате ли някакви въпроси или мисли за споделяне?”.

Така предоставяте възможност на колегите си да дадат гласност на своето разбиране.

10. „Ти би трябвало...”
Соченето с пръст или обвиняването на колегите е негативен начин за комуникация на работното място. Например, вместо да казвате: „Хей, Бети, трябва да ме информираш, когато отиваш на обяд”, формулирайте го така: „Бети, моля те, ела при мен, преди да излезеш в обедна почивка”.