Най-големият китайски производител на смартфони - Huawei Technologies, е продала с 26% повече смартфони през третото тримесечие на тази година, в сравнение със същото на миналата.

Компанията е удвоила продажбите на смартфони от най-висок клас на фона на съпоставимото тримесечие на миналата година.

За трите месеца до септември базираната в Шенжен компания е продала 16.8 млн. смартфона, или над два пъти повече в сравнение с третото тримесечие на миналата година. Около една четвърт от тях са били среден и висок клас

Китайската компания е по-известна в световен мащаб със смартфоните си от по-нисък ценови клас, които до голяма степен са в основата на това тя да е третият най-голям световен производител. Делът на компанията от световните продажби е 6.7%, или далеч зад този на Samsung и Apple.

Въпреки ръста в продажбите на смартфони от по-висок клас, Huawei среща сериозни трудности в пробив на щатския пазар и на ключови пазари в Европа поради ниската разпознаваемост на марката и опасения за сигурността.

Huawei представи смартфон със сапфирен дисплей дни преди Apple да представи дългоочаквания iPhone 6 през септември.

Бюджетът за маркетинг и реклама на компанията ще се повиши с поне 30% през 2015 година спрямо планираните 440 милиона долара през настоящата година.