Празничните дни се очаква да бъдат времето, „за да избягаме от всичко”, но понякога оставаме с впечатлението, че единственото нещо, което си струва да направим, е „да избягаме от самите празнични дни”.

Има определени фрази, които гарантирано ще провалят пътешествието ви – от новини за отлагане на полета ви до хотелските ужаси. Представяме ви най-лошите 13 фрази, които можете да чуете по време на празниците.

1. Полетът ви е отложен/забавен.
Няма нищо по-смущаващо от това да погледнеш информационното табло на летището и да видиш „С” - отложен (cancelled). Пътували сте час-два до летището и сега сте негови заложници. Какво правите – стоите в чакалнята или се опитвате да чуете някаква оптимистична информация от служителите на информация?

Статусът „забавен” също не е по-малко стресиращ. Особено когато забавянето не е конкретно установено и нямате никаква представа след колко време можете да излетите. Най-лошото идва, когато разберете, че самолетът дори не е на летището.

2. Ще се наложи да ме последвате за няколко разяснителни въпроса.
Това е фраза, която никой не иска да чуе на летище. Настроени сте на мирно прекарване на празничните дни и изведнъж, като гръм от ясно небе, властите решеват, че изглеждате подозрителни.

3. Страхувам се, че хотелът в момента се ремонтира и ще ви бъде малко шумно.
Пристигате в курорт и е 40 градуса по Целзий. Продължителният полет ви е изтощил, копнеете за спокойствието и уюта на хотелската стая, но, оказва се, няма да ги получите.

Уебсайтът, в който сте направили резервацията, не е споменал и дума за течащия ремонт, но разбирате, че не ви лъжат по шума на бормашината, идващ отнякъде.

4. Резервацията ви не е отразена в система и ваучерите ви са невалидни.
Пристигате в хотела късно. Той изглежда фантастично и си представяте как почивните дни ще бъдат повече от удовлетворяващи. Нямате търпение да се настаните, но изниква проблем. Предплатените ви ваучери са невалидни.

Поради някаква причина те не са валидни и резервацията ви не е регистрирана. Персоналът ви уверява за стотен път, че не са получавали плащане, а хотелът е пълен до пръсване, затова трябва да се задоволите със стая в отдалечения „сестрински” хотел. Кошмар!

5. Обикновено не вали тук, но тази седмица се струпаха доста дъждовни дни – повече отколкото през последните 5 години.
Избягали сте от студеното време в България, за да се излежавате на слънце в някоя топла страна. Въпреки препоръките на туроператора да изберете именно тази топла и суха дестинация, тя се оказва по-влажна от очакваното.

Слизате от самолета с надеждата, че ще ви посрещнат слънце и зеленина, а чадърът липсва в списъка с вещите ви. На рецепцията, вместо съчувствие, получавате от служителите приятни коментари от рода на „Толкова беше сушаво това лято, най-накрая заваля”. Надявайте се поне да имат интересни тв канали.

Вижте още: Ваканция за 134 700 долара – само за модни маниаци

6. Аз не ги взех, мислех си, че ти ще вземеш паспортите...
Когато пътувате двама души и става дума за документи, един от вас трябва да бъде отговорен за двамина. За нещастие, понякога се налага да излизаме от вкъщи в малките часове на деня и именно тогава стават гафовете.

7. Стаята ви не включва таксата от 5 долара за сервизно обслужване плюс градска такса от 15 долара, туристическа такса от 10 долара ... и трябва освен това да ви таксуваме с 50 долара в случай на инциденти. Между другото... закуската не е включена в цената също. Бихте ли искали закуска?
Смятали сте, че сте намерили евтина сделка. Да, ама не. Всички скрити екстри ви изненадват в последния момент. Сега, когато сте вече в курорта, те не са толкова скрити. Какво, по дяволите, е туристическа такса?

8. Ah...problemo...
Не е необходимо да говорите местния език, за да разберете смисъла на изречението.

9. Извинявам се, но не приемаме кредитни карти.
Понякога гладът надвива и виждайки първото заведение, се настанявате в него. Сядате, разлиствате менюто и започвате да поръчвате. Има един проблем. Нямате пари в брой, само кредитна карта в портфейла.

Когато сметката пристига, разбирате, че кредитни карти не се приемат и сервитьорът добива агресивен вид. За още по-голямо злощастие, наоколо няма банкомати. Започва дискусия на тема разплащане...

10. Извиняваме се, но багажът ви е още в София... ще се опитаме да ви го доставим до няколко дни.
След продължителен и изтощителен полет единственото нещо, за което си струва да се притестявате, като за начало, е дали багажът ви е стигнал до хотела. Когато от куфарите ви няма и следа, притеснението започва да взима връх.

Нормално е! Служителите на летището ще се опитат да ви помогнат за установяване на местонахождението им, но съществува реалната възможност куфарите ви да са още в началото на пътя.

11. Ресторантът на хотела е затворен – имахме няколко случаи на натравяне миналата вечер.
След отпускащ и удовлетворяващ ден на плажа, идва ред на засищане на апетита. Хотелът е страхотен и отново се запътвате към бюфета, в който снощи след полета сте похапнали добре. Виждате на вратата му голям надпис: „Ресторантът е затворен до второ нареждане”.

Когато потърсвате допълнителна информация за неудобството, научавате, че снощи е имало няколко случая на натравяне. Дори и не си помисляйте какво е имало в сардините, които изядохте вчера...