Да се отвори ресторант за бързо хранене от веригата McDonald's може да изглежда доста примамливо, но определено това не е начинание за хора без значителни средства.

Средният ресторант от веригата генерира 2.5 милиона долара годишно, но отварянето му е потенциален фрачайз, изискващ наличието на ликвидни средства от поне 750 000 долара.

Началните разходи, включващи разходите за строителство и оборудване на ресторант от веригата, се изчисляват на между 955 708 долара и 2.3 милиона долара, в зависимост от местонахождението и големината на ресторанта, информират от McDonald's.

Получателите на франчайз трябва да разполагат с 40% от необходимите средства като самоучастие, като останалите могат да бъдат финансирани.

В допълнение към споменатите разходи, от McDonald's вземат 45 000 долара под формата на такса за франчайза и месечна такса в размер на до 4% от брутните продажби.

Франчайзополучателите плащат също така наем на компанията под формата на процент от продажбите. В исторически план, средният размер на тези наеми в САЩ е 8.5% от продажбите на ресторанта.

Разходите за фрачайз за ресторант McDonald's са подобни на тези и на други вериги като KFC, Wendy's и Taco Bell.

Най-евтино излиза отварянето на ресторант Subway, който струва между 116 000 и 262 850 долара, според компанията.