Решението за SUV модел на Rolls-Royce е съвсем близо
През 2014 г. Rolls-Royce продаде над 4 000 автомобила за първи път в 111-годишната си история, а главният изпълнителен директор сподели пред CNBC, че тази година компанията ще реши дали да пусне SUV модел.
Rolls-Royce, която е собственост на BMW и е известна с легендарния си модел Phantom, отчете пета поредна рекордна година по отношение на продажбите, след като стана ясно, че е доставила 4 063 автомобила на клиенти през 2014 г. или с 12% повече от предходната.
Продажбите на компанията в Европа скачат с 40%, докато в Северна Америка и в Близкия изток ръстът е 30 и 20%, респективно. В основата на ръста на продажбите е моделът Ghost Series II, който бе пуснат през ноември, моделът Wraith, както и флагманът Phantom.
И докато класическите модели на Rolls-Royce продължават да се продават, шефът на автопроизводителя сподели за CNBC, че компанията все още не е решила дали да пусне SUV модел.
Вижте още: Вижте как Rolls-Royce задоволява прищeвките на клиентите си
"Напредваме с този проект,... но имаме добри причини все още да не сме взели окончателно решение, което ще бъде направено през тази година, така че следете събитията," каза Торстел-Мюлер Отвос, главен изпълнителен директр на Rolls-Royce Motor Cars.
Мюлер-Отвос не се притеснява, че пускането на подобен модел може да отблъсн почитателите на марката. "Не се притеснявам особено, защото много от нашите клиенти вече започват да ме питат точно за този конкретен модел," казва той.
От Rolls-Royce също така обявиха, че рекорден брой клиенти са поискали от компанията да допълнително персонализира закупените от тях автомобили. През 2014 г. към всеки Phantom, и "голяма част" от моделите Wraith и Ghost са били добавяни уникални екстри.
Продажбите на Rolls-Royce са нараснали четворно от 2009 г. насам, но Мюлер-Отвос няма за цел да увеличава значително броя на продаваните автомобили, защото това може да изложи на риск ексклузивността на марката.
"Нашите клиенти не обичат да виждат коли като техните на всеки ъгъл. Разбира се, има място за известен ръст в следващите години", казва Мюлер-Отвос.