Bosch завърши сделката по изкупуване дела на Siemens в BSH Bosch
След като получи одобрението на антитръстовите органи, на 5 януари 2015 г. Бош Групата приключи сделката по придобиването на 50-процентовия дял на Siemens в BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH.
По този начин съвместното доскоро дружество преминава изцяло в Бош. Производителят на домакински уреди има 50 000 служители в целия свят и оборот от 10,5 млрд. евро през 2013 г. Дружеството ще носи името BSH Hausgeräte GmbH.
Придобиването на BSH е от голямо значение за разширяване дейността на концерна в областта на свързаните сгради и домакински уреди. В рамките на концепцията „Умен дом“ домакинските уреди ще станат още по-енергийно-ефективни и по-лесни за употреба.
Например BSH е разработила мобилното приложение "Home Connect", което позволява на потребителите да управляват свързаните уреди от своя смартфон или таблет. BSH вече представи първите си уреди – готварски печки и миялни машини, включени в „Home Connect”. Предстои внедряването на още продукти.
"Нашата стратегическа цел е да създаваме решения за „свързан свят", подчерта д-р Карстен Отенберг, който ще продължи да бъде начело на BSH. Компанията ще продължи да работи като самостоятелно дружество.
"Като част от Група Бош ние имаме фокусиран върху ценностите собственик, което е в пълен синхрон с нашата стратегия", допълва Отенберг. BSH е една от водещите световни компании за домакински уреди и основната ú цел ще продължи да бъде разширяването на присъствието на световния пазар, както и увеличаването на пазарния дял, особено извън Европа. BSH възнамерява да удвои продажбите си до 2025 г. За тази цел компанията възнамерява да инвестира интензивно в изследователска и развойна дейност, както и в своите марки, според Отенберг.
Придобивайки изцяло BSH, Бош разширява бизнеса си в области извън автомобилния бранш.
Приблизително една четвърт от продажбите на Бош в бъдеще ще се генерира от направление
„Потребителски стоки”, като делът на оборота от неавтомобилни стоки ще възлиза на над 40%. По този начин Бош значително се приближава до целта си, половината от продажбите да се реализират извън автомобилния бизнес.