Бизнесът на изневярата – AshleyMadison.com
Ако непознат попита Ноел Байдърман с какво се занимава, той най-вероятнo ще излъже. Ще каже, че е адвокат, което всъщност не е лъжа. Той обаче се занимава с нещо по-различно, от което печели над 5 млн. долара на година.
Байдърман е един от основателите и CEO на Ashley Madison – сайт, в който женени хора и от двата пола си търсят партньор за изневяра.
„Понякога казвам истината и това е краят на разговора,“ казва Байдърман пред списание Форбс.
Как Ashley Madison успява да оцелее във времето на безплатни приложения като Tinder и Ok Cupid?
Tinder отбелязва 600% ръст за последните 12 месеца към ноември и има 30 милиона регистрирани потребители, които разглеждат профилите на 1.5 млрд. потенциални партньори на ден – това са 17 000 разглеждания на секунда.
Avid Life Media, която притежава Ashley Madison, отбелязва приходи от 115 млн. долара за 2014 година, което е три пъти сумата за 2010 година. Печалбата преди данъци е в размер на 55 млн. долара.
Сайтът има 31 милиона абоната, от които 6.8 са влизали в него в последните 90 дни.
Клиентите на Ashley Madison, обаче, са по-възрастни от тези на Tinder.
Ноел Байдърмен
Сайтът е стартиран през 2002 година от Байдърман и негов бизнес партньор. Всеки от тях е вложил по 500 000 долара в начинанието. За достигане на първите 1 милион абоната са им били необходими 5 години.
След кризата от 2008 година клиентите започват да се увеличават – много хора, останали без работа, имат повече свободно време, а и във времена на криза „индустриите на греха“ са в подем.
Тъй като в 99.6% от случаите мъжете са тези, които инициират контакт, жените не плащат такса. Мъжете се таксуват за всеки контакт, който правят. Средностатистическият им клиент плаща по 200-300 долара на година. Ако искате да изтриете напълно профила си от сайта, се плаща 19 долара.
Ashley Madison е забранен в Южна Корея и Сингапур, възможно е и във Филипините скоро да получи забрана.
Търсачката Bing не пуска техни реклами, макар че компанията-майка – Avid Life Media, има рекламен бюджет от 34 млн. долара на година. Някои медии, като американската телевизия ABC, също не пускат техни реклами.
Cisco класифицира сайта като „порно“, с което е лесно да бъде блокиран на работни компютри.
Авиокомпания Ryanair отказа офертата на Байдърмен за 120 000 евро да сложи логото на сайта на самолетите си.
През 2014 година сайтът започна работа за Израел, Хонконг, Турция и Индия. Следващите по план са Тайланд, Украйна, Русия и Нигерия. Целта е разрастване извън САЩ.
Байдърмен казва, че компанията му струва 1 млрд. долара. Анализаторите казват, че не е далеч от тази сума. Доклад на Bank of America Merrill Lynch оценява Match.com на 3.8 млрд. долара, а Tinder на 1.3 млрд. долара.
Байдърмен притежава не повече от 10% от сайта, след като през 2007 година продаде по-голямата си част за 40 млн. долара. Инвеститорите бяха няколко институции, повечето от Канада.
Байдърман си живее добре. Кара Maserati Ghibli, купено от компанията, има къща на плажа във Форт Лодърдейл.
Женен е и има две деца. Твърди, че самият той не се е възползвал от услугите, които сайтът предлага.