Средностатистическата мегаяхта изразходва над 500 литра гориво на час и то когато плавателният съд не е натоварен. Освен всичко друго, използването на мегаяхти не е едно от най-полезните за околната среда занимания на милиардерите.

От компанията Feadship обаче са разработили природосъобразна алтернатива – хибридна мегаяхта.

Feadship, престижната холандска компания за яхти, представи наскоро Savannah - първата хибридна мегаяхта в света.

Отвън дългата близо 82 м яхта изглежда като типичното дизелово чудовище на пет етажа, плувен басейн и огромни палуби, пише CNBC.

Вижте още: Най-луксозните яхти под наем тази зима

Ако погледнем под капака (или корпуса в този случай), ще открием плавателен съд с много напредничава система на задвижване.

Яхтата разполага само с един дизелов двигател (вместо с обичайните два), три дизелови електрически генератори и множество огромни акумулатори.

Резултатът от всичко това е, че лодката има с 30% по-малък разход на гориво, в сравнение със сходни на нея по големина плавателни съдове. От Feadship не съобщават конкретните параметри за разхода на гориво.

Хенк де Врийс, главен изпълнителен директор на Feadship, твърди, че системата за задвижване на лодката може да работи в различни режими. За пътувания на средно разстояние и за по-кратки пътувания може да се използва само режим електричество, докато за по-дълги пътувания може да се движи само на дизел.

За по-високи скорости от 13 до 17 възела плавателният съд може да използва комбинация от електрогенератори и дизел, а за върхови скорости от 19 възела всичките три системи могат да бъдат включени.

Акумулаторите са литиево-йонни и са с капацитет 1 млн. вата.

Де Врийс не е коментирал цената на яхтата и собственика й. Според някои данни обаче притежателят й е европеец, който преди това е живял в Северна Америка. Проектирането и построяването на яхтата е отнело близо четири години, като над 1 000 души са работили по проекта.

Вижте още: Тази яхта е направена само за купони

Освен самостоятелната кабина на собственика, яхтата разполага с четири големи кабини за гости, както и ВИП кабина с балкон. На яхтата може да бъде настанен екипаж от 26 души.

Плавателният съд се очаква да бъде доставен на собственика му през пролетта.