Facebook обяви по-високи от очакваните приходи
Приходите на Facebook Inc скачат с 49% през четвъртото тримесечие на миналата година, а ръстът при мобилната реклама е помогнал на най-голямата социална мрежа в света да обяви по-добри от очакваните от Уолстрийт финансови резултати.
Ръстът на приходите на компанията обаче е най-слаб от началото на 2013 г., а разходите й са се увеличавали с по-бързи темпове. Акциите на Facebook поевтиняха с около 2.6% в следборсовата търговия.
Бизнесът на Facebook процъфтява благодарение на мобилните реклами за телефони и таблети. Успехът на компанията е в контраст с резултатите на другите утвърдени интернет компании като Google Inc и Yahoo Inc, които изпитват затруднения на фона на тенденцията рекламодателите да се насочват все повече от персоналните компютри към мобилните устройства.
Вчера от Facebook обявиха, че са приключили 2014 г. с 1.39 милиарда месечни потребители, като 86% от тях влизат в профилите си през смартфони и други мобилни устройства.
Вижте още: Ефектът Facebook върху глобалната икономика
Мобилните реклами са съставлявали 69% от рекламните приходи на компанията през четвъртото тримесечие, или 2.48 млрд. долара.
Много инвеститори залагат, че видео рекламите, които Facebook започна да предлага през миналата година, ще осигурят следващия етап от растежа на компанията.
Facebook предупреди, че 2015 ще бъде година на сериозни инвестиции на фона на засилените опити на компанията за разширяване на предлаганите услуги, между които са чат приложението WhatsApp, приложението за споделяне на снимки Instagram и производителят на комплекти за виртуална реалност Oculus Rift.
Ръстът на приходите на Facebook през четвъртото тримесечие бе по-малък от този на оперативните разходи, които са нараснали с близо 87% в резултат на резкия скок на разходите за развойна дейност и за маркетинг и продажби.
Приходите на Facebook за четвъртото тримесечие възлизат общо на 3.85 млрд. долара, в сравнение с 2.59 млрд. долара година по-рано. Предварителните очаквания на анализаторите бяха средно за 3.77 млрд. долара.
От Facebook обявиха, че печалбата на компанията е 54 цента на акция при очаквани от анализаторите 49 цента.