Приходите на Google Inc са нараснали с 15% през четвъртото тримесечие, но са по-малки от очакваните от Уолстрийт, заради падащите цени на онлайн рекламата и неблагоприятните валутни курсове.

Акциите на Google поскъпнаха минимално с 0.1% до 510.66 долара в следборсовата търговия, след като цената им първоначално падна след излизането на отчета.

Рекламните приходи на Google бяха поставени под натиск, тъй като все повече потребители ползват интернет през мобилните си устройства, като смартфони и таблети, където цените на рекламата обикновено са по-ниски.

Нарастващата популярност на мобилните устройства превърна водещата социална мрежа Facebook Inc в по-голяма заплаха в битката за рекламодатели. От Facebook обявиха в сряда, че мобилните реклами в социалната мрежа са се удвоили на годишна база през четвъртото тримесечие.

Google обяви, че средната цена на онлайн рекламите, или "цена на клик," е намалялa с 3% на годишна база през четвъртото тримесечие, докато броят на кликовете се е увеличил с 14%.

Някои анализатори се надяваха на увеличение на цената на клик. Google, която генерира около половината от приходите си извън САЩ, бе засегната и от поскъпналия долар.

Консолидираните приходи на Google за последното тримесечие възлизат на 18.10 млрд. долара, в сравнение с 15.71 млрд. долара година по-рано. Предварителните очаквания на анализаторите, участвали в проучване на Thomson Reuters, бяха средно за 18.46 млрд. долара.

Печалбата на компанията нараства до 4.76 млрд. долара, или 6.91 долара на акция, в сравнение с 3.38 млрд. долара, или 4.95 долара на акция година по-рано.