Продажбите на нови автомобили в Европа са отбелязали най-високото си ниво от година насам, посочиха изнесени днес данни.

Регистрациите са се повишили с 10.6% през март на годишна база, което бе най-голямото им нарастване от март 2014 година насам, според данни на Европейската асоциация на автомобилните производители. Данните са на база на продажбите в 28-те европейски страни членки на ЕС, с изключение на Малта.

Продажбите се подобряват в унисон с възстановяването на европейската икономика. Все повече стават институциите, които завишават очакванията си за ръст на еврозоната за тази и следващата година. Средните прогнози са за ръст от 1.4% за тази година, както и 1.7% за следващата.

За първите три месеца продажбите на нови автомобили в ЕС са нараснали с 8.6% до 3.5 милиона броя. Ако темповете се запазят, то продажбите за тази година биха възлезли на 14 милиона броя.

И макар това да е под продадените 16 милиона автомобила през 2007 година, преди началото на кризата, то резултатът би бил далеч над продадените 11.9 милиона автомобила през 2013 година.

Най-големият производител на автомобили в Европа и номер две в света – Volkswagen, е отчел ръст от 10% в продажбите си през март. Вторият най-голям производител – френската компания PSA Peugeot Citroën регистрира ръст от 8.7% в продажбите си.

Продажбите на Renault, третата най-голяма европейска компания, нарастват с 10.2%.

Луксозният производител на автомобили BMW е увеличил продажбите си с 10.6% през третия месец на годината, докато Mercedes-Benz с 18.9%.

Най-голямо повишение от 29.1% са отбелязали продажбите на подразделението за луксозни автомобили на Toyota – Lexus, макар и от значително по-ниска база.

От Fiat Chrysler са продали с 15.5% повече автомобили през март, в сравнение със същия месец на миналата година, вследствие на утрояване на продажбите на моделите Jeep.

По страни продажбите са нараснали с 9% в Германия и Франция, както и с 6% във Великобритания. В Испания ръстът е бил над 41% в резултат на предприетите инициативи от страна на правителството.