„Машината отново се е завъртяла. Клиентите страшно много се интересуват от покупка на ваканционни имоти в чужбина. Основен хит са главно Испания, Франция и Португалия, но хората просто не се сещат за България“, това са впечатленията на Полина Стойкова, изпълнителен директор на Бългериан Пропертис, от посещението й на специализирани изложения за имоти в Лондон и Манчестър.

„На първото изложение в Манчестър се бяхме подготвили да отговаряме на неудобни въпроси от недоволни купувачи, които възмездяват негативните представи за България. Но всъщност почти нямаше такива. Единични случаи на фона на десетките хора, пристъпващи към щанда.

Това веднага трябва да ни накара да се замислим колко много работа има, за да успеем да върнем България там, където беше през 2004-2005 година“, отбеляза експертът по време на форума „Шумът на парите“.

Стойкова смята, че това трябва да се превърне в една национална задача, тъй като не е по силите на една-две компании.

„Има огромен потенциал, защото англичаните имат страшно позитивно отношение към страната. Няма някакви спомени от миналото, които да ни пречат. Има хора, които са идвали тук през 80-90-те години на 20 век и си спомнят добри неща. Освен това цените в България са основен фактор. Няма друга страна в Европа, която да бъде конкурентна на страната ни по цена на имотите“, оптимистична е Полина Стойкова.

Имотният експерт отчете, че последствията от негативизма към Русия и отдръпването на купувачите вече се преодоляват. „Процесът е стопиран и има възвръщане на интереса на купувачите, стимулиран от наближаването на летния сезон. Има огромен потенциал за ръст на интереса от Англия и други европейски страни“, допълни Стойкова.

Експертът подчерта, че пазарът на ваканционни имоти и туризмът вървят ръка за ръка и че трябва да има целенасочена работа с цел популяризиране на страната.

След изложенията в Манчестър и Лондон Стойкова е изненадана от връщането на темата за доходност от ваканционния имот толкова рано след кризата. Тя отбеляза, че тук проличава един от минусите на българския имотен пазар. Испански фирми са предлагали имоти с определена доходност от инвестицията, нещо, което българските фирми при ниските наемни цени на имотите, не могат да предложат достатъчно конкурентно.

Ако беше кмет на София, Полина Стойкова би поработила върху естетическия вид на столицата. Този любопитен въпрос й бе зададен от водещия на панела Иван Велков, член на УС на ФИАБЦИ и БГФМА.

Програмата, както и повече подробности за Шумът на парите могат да се намерят на profit.bg/forum.

Форумът Шумът на парите се осъществява със съдействието на ВИП спонсорите Уникредит Булбанк, Vivacom и Галакси Инвестмънт Груп, както и спонсорите Трейс Груп Холд, София Интернешънъл Секюритиз, ЛУКС ИМОТИ, консултантска къща Амрита, Peugeot и Борика Банксервиз.

Медийни партньори на събитието са fakti.bg, offnews.bg, novini.bg, kaldata.com, imot.bg, economic.bg, сп. Forbes, сп. Икономика, агенция Фокус, pariteni.bg и SeeNews.

Организационен партньор на събитието за поредна година е агенцията за връзки с обществеността AMI Communications България.