Никола Стоянов: Има ръст на европейските купувачи на имоти у нас
Очаквам силно завръщане на англоговорящи клиенти на пазара на ваканционни недвижими имоти в България, главно англичани. Това каза Никола Стоянов, управляващ партньор на Лукс Имоти, по време на Шумът на парите.
Европейските купувачи вече увеличиха доста покупките на такъв тип недвижимости в България и тази тенденция ще продължи, според Стоянов, а пазарът в Англия е генерирал доста ресурси от продажби там и икономиката им върви добре, аргументира се експертът.
Тази тенденция обаче е успоредна с отлива на рускоезични купувачи на ваканционни имоти за собствено ползване, които доминираха пазара през последните близо 4 години. Тенденцията там е негативна по разбираеми причини – войната в Украйна и кризата и изолацията в Русия правят клиентите неуверени в покупката, не само в България, а и навсякъде в Европа, където бяха активни, заяви Стоянов.
От друга страна, все повече чужденци идват в България да правят бизнес. Те купуват градски имоти в големите градове основно, каза още Стоянов.
Добро впечатление през последната година в това отношение прави Пловдив, където пазарът беше доста стагнирал, но от началото на тази и края на миналата година се засили интересът, особено от бизнес клиенти, които инвестират в икономиката на града, откриват нови предприятия, колцентрове, местят бизнеса си в този град и пр.
Тези чужденци са все повече фактор и на пазара на качествени луксозни имоти също, посочи експертът.
Програмата, както и повече подробности за Шумът на парите могат да се намерят на profit.bg/forum.
Форумът Шумът на парите се осъществява със съдействието на ВИП спонсорите Уникредит Булбанк, Vivacom и Галакси Инвестмънт Груп, както и спонсорите Трейс Груп Холд, София Интернешънъл Секюритиз, ЛУКС ИМОТИ, консултантска къща Амрита, Peugeot и Борика Банксервиз.
Медийни партньори на събитието са fakti.bg, offnews.bg, novini.bg, kaldata.com, imot.bg, economic.bg, сп. Forbes, сп. Икономика, агенция Фокус, pariteni.bg и SeeNews.
Организационен партньор на събитието за поредна година е агенцията за връзки с обществеността AMI Communications България.