Да се обединим за създаване на технологичния бранд България
Ако искаме да имаме технологичен бранд, наречен България, всички, които по някакъв начин оперират на тоя пазар, трябва да координират и концентрират усилията в тази посока, каза Александър Грънчаров, член на УС и главен маркетинг директор на VIVACOM по време на форума „Шумът на парите“.
„Програмата на VIVACOM за така наречените стартъпи е осъзната на висшо мениджърско ниво и тя няма за цел да е евтин рекламен ход, а напротив – опитваме по всякакъв начин да подкрепяме различни идеи - и с финансиране, и с предоставяне на ноу-хау, и с популаризиране“, заяви Грънчаров.
Ако искаме да превърнем България в технологичен център обаче, трябва да се насочат всички усилия и на ниво образование, и на ниво финансиране, не просто да се упреква държавата, според експерта.
„В България в момента имаме недостиг от над 20 хил. програмисти, докато Китай бълва по 1 млн. на година и то много добре подготвени. Не че трябва да се сравняваме с Китай, но трябва да разберем какъв ни е проблемът, убеден съм, че за съжаление, 90% от всички тези умни деца, които печелят математически олимпиади, не остават в страната“, каза Грънчаров.
Не че всички трябва да станат програмисти, но трябва да се даде шанс. Като се започне с математиката и се свърши с екипността, тези неща трябва да започнат да се възпитават и учат още в първите класове на училището, по думите на експерта.
Програмата, както и повече подробности за Шумът на парите могат да се намерят на profit.bg/forum.
Форумът Шумът на парите се осъществява със съдействието на ВИП спонсорите Уникредит Булбанк, Vivacom и Галакси Инвестмънт Груп, както и спонсорите Трейс Груп Холд, София Интернешънъл Секюритиз, ЛУКС ИМОТИ, консултантска къща Амрита, Peugeot и Борика Банксервиз.
Медийни партньори на събитието са fakti.bg, offnews.bg, novini.bg, kaldata.com, imot.bg, economic.bg, сп. Forbes, сп. Икономика, агенция Фокус, pariteni.bg и SeeNews.
Организационен партньор на събитието за поредна година е агенцията за връзки с обществеността AMI Communications България.