Продажбите на автомобили в Европа са се повишили за 20-и пореден месец през април, водени от новите модели на компании като Renault, BMW и Fiat Chrysler Automobiles. Това е най-дългата серия на ръст от началото на статистика през 1990 година.

Виж още: Следващата Toyota или GM може да е от Китай

Новите регистрации са се повишили с 6.9% на годишна база до 1.21 милиона броя, сочат данни на Асоциацията на автомобилните производители (ACEA).

Продажбите за първите четири месеца са се повишили с 8.1% до 4.85 милиона броя.

В България през април са продадени 1 998 нови автомобила, което е повишение от 7.5% на годишна база. За първите четири месеца в страната ни са продадени 7 006 автомобила, или със 8.2% повече спрямо същия период на миналата година.

“Продажбите на нови автомобили в Европа се представят по-добре от очакванията и април за пореден път потвърждава това“, според Юрген Пийпер, анализатор в Bankhaus Metzler. „Европейските икономики се представят много добре и това допринася за тренда“, допълва още специалистът.

Бизнес доверието в Германия е при 10-месечен максимум през април, което прави потребителите спокойни и уверени при покупката на нови возила.

Дискаунт в цените на нови автомобили в Германия е стигнал 12% спрямо 11.7% преди година. Renault и Fiat са били сред компаниите, предлагащи най-големи отстъпки.

По производители, продажбите на Renault са нараснали с 15% през изминалия месец. Обновените модели Clio хечбек и Captur са най-продаваният и четвъртият най-продаван модел във Франция през април.

Продажбите на Fiat Chrysler са нараснали с 13% в региона, като тези на модела Jeep са се повишили близо три пъти. Продажбите на дивизията Fiat са нараснали с 13%, водени от силното търсене на новия модел 500X.

По пазари, най-голямо повишение е регистрирал италианският – с ръст от 24%. За сравнение, ръстът в Германия е достигнал 6.3%, а във Великобритания 5.1%. Испанският пазар е регистрирал ръст от 3.2%, докато френският с 2.3%.

Най-големият производител на луксозни автомобили – BMW, е продал с 12% повече автомобили през април, благодарение на по-високите с 34% продажби на подразделението Mini.

Продажбите на Daimler са нараснали със 7.8%. Подразделението на компанията Smart е продало с 56% повече автомобили през април.

Най-голямата автомобилна компания в Европа – Volkswagenq е отбелязала ръст в продажбите си от 5.6% през април на годишна база, водена от силния ръст при подмарките Skoda и Porsche.