Григор в топ 15 на спортистите с най-голям маркетингов потенциал
Най-добрият български тенисист Григор Димитров за втора поредна година попадна в челото на класацията на спортистите с най-голям маркетингов потенциал, изготвяна от щатската медийна компания SportsPro.
Тази година Григор се нарежда на 13-о място, след като миналата година заемаше петата позиция.
От SportsPro класират спортисти от цял свят по техния маркетингов потенциал в следващите три години, считано от това лято. Класацията се изготвя по редица критерии като стойност, която осигуряват срещу парите на рекламодателите, възраст, местен пазар, харизма, желание да рекламират и потенциал да се харесват извън рамките на техния спорт.
Вижте още: Прекрасният живот на Григор Димитров
През 2015 г. общо 24 нови лица влизат в класацията. Това е петото издание на класацията, като само шестима спортисти са били включени във всяко едно от тях. Това са Юсеин Болд, Люис Хамилтън, Лионел Меси, Кристияно Роналдо, Рори Макилрой и Себастиан Фетел.
През годините общо 156 души от 29 спорта са попадали в класацията. Тази година в нея има 12 жени и 38 мъже. Средната възраст на 50-те спортисти с най-голям маркетингов потенциал е намаляла от 26.58 г. през 2010 г. до 24.84 г. през 2015 г.
Първото място е за 21-годишната канадска тенисистка Южени Бушар. На второ място се нарежда бразилската звезда на Барселона Неймар, докато челната тройка се оформя от голфъра Джордан Спийт, който спечели турнира Мастърс тази година.
Четвъртата и петата позиция са за плувкинята Миси Франклин и за пилота от Формула 1 Люис Хамилтън, респективно.
Световният номер едно в тениса Новак Джокович пък е класиран с едно място след Григор Димитров, заемайки 14-ата позиция. Роналдо и Меси се нареждат на 16-о и 22-о място, респективно.