Излизаща днес книга пресъздава момента, в който двамата главни изпълнителни директори на Blackeberry не са разбрали какво точно предстои да се случи, когато видели първия iPhone.

“Как са направили това?”

Според Джаки Макниш и Шон Силикоф, автори на новата книга за възхода и падението на BlackBerry, основателят на Research in Motion Майк Лазаридис си е помислил точно това, когато видял за първи път как Стив Джобс сваля музика, видеo и карти на малък стъклен предмет, който наричал iPhone.

“Това ще срине мрежата,” си казал Лазаридис, когато научил, че Cingular Wireless (която сега е AT&T) е подписала ексклузивен договор за осигуряването на мобилни услуги на това нещо.

“Искам да гледаш това,” казал Лазаридис на другия главен изпълнителен директор Джим Балсили. “Тези момчета са наистина добри.”

“Всичко е ок,” го уверил Балсили, “Ще се справим.”

Първият iPhone не бе възприеман като заплаха за основния бизнес на BlackBerry. “Той не беше сигурен,” казва високопоставен служител в компанията. “Батерията му падаше бързо и клавиатурата му не беше добра.”

Подобно на много утвърдени компании, изправени пред подриваща дейността им иновация, BlackBerry удвои залога върху собствените си продукти. И изгуби.