4 неща, които да свършите през първата година на новата работа
Можете да се натъкнете на много съвети относно това как да проведете интервю за работа и как да поискате повишение, но чели ли сте материали, посветени на времето между тези две събития? Има много за учене през първата година след постъпването на нова работа.
Много повече от това как работи ксероксът.
1. Емили Бамфърд, асистент реклама, Артия Букс
Нейната първа работа: „Бях асистент в Атрия за десет месеца! Това беше първата ми работа след колежа”.
Най-важното нещо, което научих: „Винаги проверявайте по два, дори три пъти детайлите.”
Ето с какво се характеризира новата работа: тя е нова. Една от най-големите грешки, които можете да направите, когато сте нов, е да си мислите, че знаете всичко.
Преди да постъпи на работа в издателството, Емили има зад гърба си стажанстки опит в списания, телевизия и издателствата дейност, но въпреки че има опит и познания, знае, че не трябва да бъде самодоволна.
„Един погрешен адрес или пък неточно време могат да объркат всичко, затова се научих отрано да проверявам два пъти информацията”, казва Емили.
2. Сиена Делисър, представител на StrongView
Нейната първа работа: асистент продажби.
Най-важното нещо, което научих: „Твоята мрежа от хора е често най-важният ти актив”.
Сиена получава първата си работа благодарение на свой колега, който я препоръчва на работодателя. Но поддържането на мрежа от познати не приключва до тук.
„Научих, че добрите хора на работното място могат да направят всяка работна позиция по-поносима. Дори в най-лошите си дни на други места, винаги е имало един човек, който да ми донесе чаша топло кафе и да подобри настроението ми. Не знаех колко важна е офис обстановката за мен. Сега я ценя високо”, казва Сиена.
Като бонус, позволете на новите си колеги да ви въведат в офис културата.
Вижте още: Грешки при смяна на професията
3. Алегра Бен-Амоц, продуктов директор на Nourish Kitchen and Table
Нейната първа работа: Асистент чуждестранни права в литературно бюро.
Най-важното нещо, което научих: „Носи се по течението”.
Как можеш да се справиш с промяната на работата от продаване на права за романи до управление на популярен нюйоркски ресторант? Трудността на отговора не се крие във въпроса. Въпросът е да останеш отворен, казва Алегра.
„Мой приятел ме представи на Мариса, нутриционист, който щеше да отвори своя първи магазин за кафе и храна за вкъщи. Тя търсеше готвач и мениджър. Нямах опит в управлението на ресторанти, но смятах, че имам много добри идеи за маркетинг, партньорство и растеж.
Затова тя създаде специално работно място за мен. Радвам се, че използвах уменията си за писане, за да създам стратегия за маркетинг и комуникации.
Животът е пълен с изненади. Никога не знаете какви възможности ще ви се открият и дори кои са истинските ви интереси.
4. Ерика Деректър, ръководител Набиране на персонал в Gilt Groupe
Нейната първа работа: стажант в ПР отдела на NY Rangers’, изтрелващ я в света на набора на персонал.
Най-важното нещо, което научих: Вникнете в материала до корени.
Когато Ерика започва работата си във фирма за набиране на персонал, тя решава да научи колкото се може повече за компютърните науки и програмирането. Независимо че учи Журналистика и медийни науки.
„Повечето хора не осъзнават, че Gilt е технологична компания, основана на моден бизнес модел”, казва Ерика. „Да комбинирам моето минало и опит в технологии със страстта ми към търговията и пазаруването беше мечтана работа. Правенето на допълнителни стъпки... ме доведе точно там, където искам да съм днес”.