Някои умения се придобиват трудно, но за сметка на това са за цял живот. Те са неизменна част от характеристиката на най-ценените от работодателите работници.

Ето върху какво е добре да насочите своите усилия, за да подобрите ефективността си и да станете по-добри в това, което вършите:

1. Управление на времето

Ефективното управление на времето е изключително трудно. То изисква много време и усилия. И докато няма правилен и неправилен начин за придобиването на това умение, добре е всеки да подходи индивидуално и според своите разбирания.

„Най-трудното нещо е да се научим как правилно да планираме“, според Алина Гзегорзевска, финансова консултант, цитирана от CNBC.

“Не да изпълнявате това, което сте планирали, а да направите списък с неща, които трябва да направите и то по такъв начин, че да влезете в рамките на планираното време“, допълва още тя.

2. Съпричастност

„Можете да сте най-дисциплинираният, брилянтен и дори богат индивид в света, но ако не притежавате това качество спрямо останалите хора, то на практика сте нищо друго, освен един социопат“, смята Камия Тейлър, финансов консултант.

Съпричастността е умението да чувствате това, което другите чувстват - критично качество за успешните продавачи на стоки и услуги.

Това е качество, което мотивира останалите хора да опитват още по-усърдно и е изключително полезно за добрата фирмена култура.

3. Ползотворен сън

Няма единна формула за това как да си почивате ефективно. Създаването на навици по отношение на съня обаче ще ви помагне както да заспивате по-бързо, така и да си почивате ползотворно.

Добрият сън е критичен за работната ви ефективност и успях.

4. Позитивно самовъзприемане

„В крайна сметка, няма значение какво другите мислят за вас, но това какво мислите за себе си наистина има значение и е необходимо време и известно ниво на увереност в способностите си, за да станете успешен“, според Собхит Сингхал, финансов консултант.

В противовес е негативната самооценка, която със сигурност ще ви пречи да постигате добри резултати.

5. Постоянство

Независимо дали става въпрос за нова тренировъчна програма, курс на обучение или важен бизнес проект, постоянството е качество, критично за успеха ви.

Хората често спират да полагат сериозни усилия, когато достигнат известен връх в кариерата си, което е и основната им грешка и често води до загуби на позиции.

6. Умения да потърсите помощ

Много често хората не търсят помощ, като смятат, че това би ги компрометирало и поставило под въпрос тяхната компетенция.

Наскорошно изследване от Harvard Business School стига до извода, че да потърсите помощ ви прави да изглеждате по-компетентен.

7. Да знаете кога да спрете

Не можете да се опитвате да поправите всички несправедливости на този свят. Понякога просто трябва да премълчите. Съществуват много институции, където да премълчите по-скоро би ви донесло ползи.

Когато хората са раздразнени, разстроени или разочаровани, те са подвластни на емоции, които могат да ги накарат да кажат или направят неща, за които после да съжаляват, или да имат сериозни последствия.

8. Да слушате

Да слушаш е изключително силен инструмент за влияние върху околните. Така те усещат съпричастност, разбиране и са много по-склонни да отговорят на вашите желания и нужди.

Много често слушането е по-мощен инструмент от говоренето.

9. Да не се бъркате в чуждите дела

Да се научите да не се занимавате с нещата на другите е едно от най-трудните неща от дотук споменатите.

10. Изучавайте се и се усъвършенствайте

За да правите това, което искате, и да постигате резултати, трябва да изследвате начина си на мислене и действие. Усъвършенствайте се там, където виждате, че нещо не ви достига и не повтаряйте стари грешки.

Бъдете гъвкави и приспособими в нова среда и непознати условия.