Почти цялата оперативна печалба, реализирана от продажбите на смартфони в световен мащаб, отива в джоба на една компания.

Samsung продава най-много смартфони, но южнокорейският производител не обира каймака по отношение на печалбата. Това прави най-върлият конкурент на Samsung – щатската Apple.

Вижте още: Онлайн продажбите на Apple Watch падат с 90% в САЩ

Рекордните продажби на шестата серия от модела iPhone при средна цена от 600 долара са основната причина за това. За сравнение, средната продажна цена на моделите Samsung е около една трета от тази на Apple.

За периода между януари и март печалбата на Apple, в размер на 15.3 милиарда долара, е почти цялата сума от реализираната оперативна печалба от 16.7 милиарда долара от всички смартфон производители, според данни на Canaccord Genuity.

Нещата могат дори да се подобрят за Apple и да се влошат за останалите производители през тримесечието между април и юни, прогнозират още специалисти.

„Въпреки представянето на нови емблематични Android-модели от производители като Samsung, LG, HTC и др., iPhone 6 запазва големия си дял продажби в най-високия сегмент“, смята Майкъл Уолкли от Canaccord.

Apple, Microsoft и китайските производители Xiaomi и ZTE са единствените, чиито пазарен дял в световен мащаб се е повишил през първото тримесечие на годината, сочат още данните.

Печалбата на LG се очаква да се понижи наполовина през второто тримесечие на годината, предвид на слабите продажби на модела LG G4. Акциите на компанията паднаха до най-ниското им ниво от 2007 г. насам.

Слабите продажби на модела HTC One накараха тайванската компания да заяви, че очаква загуба от 291 милиона долара за изминалото тримесечие. От началото на годината акциите на HTC са се понижили с над 50%, достигайки най-ниските си стойности от 2004 г. насам.

От Microsoft заявиха, че планират да отпишат около 85% от инвестираните 9 милиарда долара за мобилния бизнес на финландската компания Nokia, който закупиха едва преди година.