За първите шест месеца на 2015 г. Toyota успя да продаде 5.02 млн. автомобила. Това представлява понижение от 1.5% спрямо първите шест месеца на 2014 г.

Основният конкурент на японската компания – немската група Volkswagen, е успяла да реализира 5.04 млн. коли за периода 1 януари – 30 юни.

Volkswagen, която успя да продаде 6.2 млн. коли за цялата 2007 г., си е поставила амбициозната задача да премине границата от над 10 млн. продажби до 2018 г. - или по-рано.

За 2013 г. от компанията реализираха 9.73 млн. нови автомобила, с което се наредиха на втората позиция, като изпревариха General Motors.

Именно GM се нарежда на третата позиция в тази класация с 4.86 млн. автомобила.

Volkswagen, която, освен основния си бранд, притежава още Audi и Porsche, разчита за постигането на целта си главно на по-високи продажби в Китай.