Най-големият китайски онлайн търговец Alibaba Group изнесе днес своите резултати, като обяви, че след спада в цената на акциите му планира обратно изкупуване в размер на 4 милиарда долара.

Компанията ще изкупи акциите в следващите две години, основно за да неутрализира поевтиняването им след обявените програми за компенсиране на работещите за нея с акции.

Приходите на компанията за трите месеца до края на юни са се повишили с 28% на годишна база, до 20.2 милиарда юана (3.2 милиарда долара), спрямо ръста им средно от 56% за последната една година.

Акциите загубиха близо 6% по време на извънборсовата им търговия - до ниво от 73 долара. За сравнение, първичното публично предлагане на компанията през септември на миналата година бе осъществено при цена за акция от 68 долара.

От ноември насам пазарната капитализация на компанията е загубила 100 милиарда долара, или повече от стойността на компании като Goldman Sachs Group Inc. През ноември акциите й достигнаха исторически максимум при ниво от 119.15 долара за брой.

Слабото представяне на китайската икономика, предизвикало обезценка на юана от страна на централната банка за втори пореден ден днес, също е виновно за лошите резултати на компанията.

Изтъргуваният обем продукти през сайтовете на компанията се е повишил с 34%, до 673 милиарда юана, като резултатът не отговори на средните очаквания на анализаторите за ръст от 38%.

Слабото представяне на компанията не е намалило обаче апетитът на изпълнителния й директор и основател Джак Ма към експанзия. В понеделник Alibaba Group оповести инвестиция в размер на 4.6 милиарда долара в Suning Commerce Group Co в усилията й за повече достъп до електронната търговска верига.

Джак Ма се опитва да диверсифицира бизнеса на компанията си с предлагането на нови услуги за 594-те милиона китайци, които ползват интернет през своите смартфони и таблети. Това включва експанзия към развлекателния бизнес, здравните грижи и базирани на локацията услуги. За целта компанията разработва собствена операционна система YunOS.