Борбата при приложенията за текстови съобщения е ожесточена
Колкото по-популярно е едно мобилно приложение за текстови съобщения, толкова по-голяма е финаносвата му оценка. Пример за това е приложението WeChat, което разполага с 600 милиона потребители и е собственост на китайската компания Tencent Holdings Ltd.
Според анализатори от HSBC, приложението WeChat, ползвано за съобщения, дигитален портфейл и наемане на автомобили, е с пазарна оценка от 83.6 милиарда долара - половината от капитализацията на компанията майка TenCent.
Преди няколко години социалната мрежа Facebook плати 18 милиарда долара за подобно приложение - WhatsApp, което към днешна дата има над 800 милиона потребители.
За сравнение, частната компания Snapchat Inc., позволяваща на потребителите да пращат снимки, които изчезват след известен период от време, бе оценена на 16 милиарда долара през май, при последния рунд на набиране на капитал.
През последното тримесечие броят на потребителите на WeChat се е повишил с 37% спрямо същото на изминалата година, според данни на компанията.
Най-голямото приложение за инстантни съобщения е QQ, което разполага с 843 милиона потребители.
Когато става въпрос за иновации обаче, WeChat е далеч пред конкурентите си, като вече включва в себе си вътрешни приложения за игри, както и приложения за пазаруване.
Приложението Line, което е популярно в Япония и разполага с 211 милиона потребители, ще внесе повече яснота относно инвеститорската оценка на този род приложения с планираното си листване следващия месец на пазарите в Токио и Ню Йорк.