Новият умен часовник на Apple се продава средно за 529 долара, с включени в цената аксесоари, което е в горния край на прогнозирания предварително от Уолстрийт ценови диапазон, сочи проучване на компанията Wristly.

Инвеститорите следят отблизо представянето на най-новото творение на Apple, за да видят дали то може да осигури нов източник на растеж за компанията, която разчита в голяма степен на продажбата на своите смартфони iPhone.

Рентабилността на часовника обаче трудно може да се прецени, защото цените варират от 350 долара за спортните модели до 17 000 долара за тези от солидно злато.

Ценовите данни на Wristly се базират на проучване сред над 2 200 притежатели на Apple Watch и са над прогнозираните от анализаторите между 425 и 550 долара.

От Apple все още не са оповестили данни за продажбите, което породи опасения на Уолстрийт. От компанията пък отказаха да коментират проучване на Wristly.

Средната покупна цена в проучването на Wristly е комбинация от цената на модела и размера и броя на закупените с него каишките.

Проучването разкрива, че мъжете харчат с 30 долара повече от жените, които избират по-евтиниите модели с по-малки размери. Аксесоарите към часовника обаче могат значително да увеличат цената му, като от август 40% клиентите си купуват резервна каишка.

Резултатите от проучването на Wristly засягат само купувачите в Северна Америка, Европа и Океания.