Делът на Samsung в продажбите на смартфони вече под 25%
Делът на Samsung в световните продажби на смартфони се е понижил под 25% през третото тримесечие на годината и достига 24.6%, сочат данни на консултантската компания TrendForce.
Продажбите на смартфони в световен мащаб са се повишили с 9.1% през третото тримесечие на годишна база - до 332 милиона броя.
Вижте още: Батериите на смартфоните издържат година и половина?
Най-големи загуби търпи Samsung в ниския и средния ценови клас, където позициите си затвърждават водещите китайски производители.
От TrendForce прогнозират, че Samsung ще регистрира първото си понижение в продажбите на годишна база през тази година, макар и в минимален размер от 1%.
За разлика от южнокорейския производител, Apple се очаква да запази възходящия си момент с излизането на новия модел iPhone 6 и да продаде 223.7 милиона смартфона през тази година.
Продажбите на китайските производители са се повишили с 16.3% през третото тримесечие до 150 милиона броя. Най-много за ръста допринасят от Huawei. Компанията се очаква да се превърне в първия производител от Китай с продажби над 100 милиона броя през тази година.
Делът на Huawei се повишава до 8.4% през третото тримесечие спрямо 7.5% година по-рано.
Повишение бележи делът и на друг китайски производител през третото тримесечие – на Lenovo. Продажбите на компанията заемат 5.7% от общите в световен мащаб спрямо 5.2% тримесечие по-рано.
Въпреки неуспешния опит на Xiaomi да се наложи във високия ценови сегмент с модела си Mi Note, компанията продължава да се радва на силни продажби в ниския и средния ценови сегмент. Компанията се очаква да продаде малко под 100 милиона смартфона през тази година.
Делът й се понижава минимално до 5.7% през третото тримесечие спрямо 5.9% тримесечие по-рано.