Вашата репутация определено е най-ценният ви социален актив. Добрата репутация ще ви помогне в момент на падове или пък при среща с нови хора, с които искате да правите бизнес.

От своя страна, лошата репутация може да ви преследва като сянка, прогонвайки всички добри възможности по пътя ви.

Бет Каплан, бивш президент на Rent the Runway, споделя в блога на Wharton Business School колко важно е да пазите репутацията си. Тя споделя как се запазва доброто име след мнобройни смени на работното място.

Ето 3 от съветите й:

1. Знайте кога е настъпило времето за напускане

Понякога реномето на компанията, в която работитеq може да се отразява негативно върху вашата репутация. През 1999 година Каплан работи в компанията, около която се разразява скандал. Пет от мениджърите във фирмата биват привлечени като подсъдими и влизат в затвора.

Първоначалната й реакция е да сведе глава и да чака скандалcj да отмине. Докато един ден нейн приятел поставя въпроса: "Ти имаш толкова добра репутация. Защо искаш да останеш на това място, което ще я разруши до основи?”

Тогава настъпва пробуждането. На следващия ден Каплан подава молбата за напускане.

2. Напуснете елегантно

Когато решите, че е дошло времето да напуснете работното си място, бъдете съзнателни. Напускане, съпроводено с негативни ситуации и емоции, може да навреди на репутацията ви. Затова напуснете елегантно, съветва Каплан.

„Как си тръгвате от офиса е също толкова важно, колкото как влизате”, допълва Бет.

Основни правила за елегантно напускане: започнете с прозрачност. Поговорете с управителя и всички хора, които са висшестоящи и трябва да знаят за намеренията ви. Очертайте решението си ясно и с уважителен тон.

В този момент е напълно възможно да ви гледат осъдително, особено ако времената са тежки. Попитайте как можете да помогнете в този период на преход и дори предложете идеи как ще приключите започнатите задачи.

3. Покажете благодарността си

Погрижете се при напускането си да не затваряте вратите зад себе си. Това означава, че е добре да кажете „Благодаря!”. Преди окончателно да излезете от офиса, благодарете на всеки, който ви е помогнал през годините.

Особено на служителите. Никога не знаете след време какво ще се случи и с кого ще ви срещне съдбата.

„Благодарността е много мощно нещо”, казва Каплан. Нищо не може да я замени.