А ако циментът можеше да пречиства въздуха?
А ако циментът можеше да пречиства въздуха? А ако циментът можеше да дренира водата? А ако циментът можеше да освети затворени пространства?
Следвайки мисълта на известния икономист Теодор Левиц „Креативност е да мислиш за нови неща, иновация е да ги правиш“, Девня Цимент отговаря с едно голямо „Да“.
На 19 ноември Девня Цимент събра повече от 80 изтъкнати представители на строителния сектор, архитекти, проектанти, строителни инженери и инвеститори в иновативния Международен център на УниКредит Булбанк в София, който се отличава с уникалната си фасада изградена с i.light - прозрачният цимент на Девня Цимент.
Събитието започна с приветствие от изпълнителния директор на Италчементи Груп България Стефано Коста, който изтъкна мисията и основните ценности на компанията в разработването на иновативни продукти и логиката на брандинговата система i.nova в рамките на цялостната стратегия на Девня Цимент, Италчементи Груп.
Въведението бе последвано от презентация на специалния гост Макото Фукуда, архитект и дизайнер към Mirailles Tagliabue EMBT – Barcelona, който представи забележителния си опит в сферата на изложбения и градския дизайн, особено приложението на бетона в елементите за озеленяване, като сподели пресен пример – пейката Минамора (Minamora) изработена специално за Италчементи Груп през 2013 г.
Споделяйки опита си от най-разнообразни сътрудничества, той обърна специално внимание на своята най-нова страст – проекти, фокусирани върху развитието на приложения за обществени пространства.
В презентацията си „Предизвикателството да бъдем иновативни в България“ продуктовият мениджър Райна Митева сподели, че като лидер на циментовия пазар в България с над 40 вида продукти – базови и иновативни цименти, сухи смеси и хидравлични свързващи вещества, Девня Цимент сътворява изящни съвършенства и освен своето богато портфолио, компанията разполага с различен и иновативен подход да е винаги в услуга на клиента.
В своята презентация Георги Бонев, мениджър Развитие на продукти, разказа своя ценен опит в реализацията на най-мащабния проект на групата с продукта i.idro DRAIN – паркингът на София Еърпорт Център. Площ над 6000 м² бе покрита от продукта i.idro DRAIN, новата специално разработена смес, която съчетава силата на бетонна настилка с дренажен капацитет 100 пъти по-висок от този на почвата.
Този успешен проект бе стъпка напред в иновативната партньорска програма, която цели да подобри взаимоотношенията на дружеството със своите клиенти, като разменя позициите „производител – клиент“. В заключение Бонев сподели, че понастоящем продуктът се използва в два частни проекта в луксозен жилищен комплекс в южния склон на Витоша и предстои реализацията на редица други такива в София, Варна и Пловдив.
Джовани Дамброзио, мениджър Маркетинг, посвети неговата презентация на съвършените бетони i.design EFFIX CREA и i.active BIODYNAMIC, които целят да запазят основните 4 елемента – земя, вода, въздух и огън в лицето на светлината. Той акцентира върху стремежа на иновативните продукти да достигнат едно възвишено ниво на естетичност, чистота, комфорт, безопасност и устойчивост.
Събитието приключи с дискусия на тема иновативния подход, поощряван от променящия се свят и новите артистични и структурни стандарти на съвременната архитектура. Научните изследвания и серията иновативни разработки на Италчементи Груп не само отговарят на последните изисквания на модерното строителство, но често то ги стимулира допълнително да разработват уникални решения според неповторимите футуристични визии на своите партньори.
Движещата сила на иновациите, която тласка Девня Цимент напред, остава страстта към занаята.