Американците похарчили 10.4 млрд. долара на Черния петък
Около 10.4 милиарда долара са похарчили общо американците, решили да пазаруват в деня на най-големите намаления, с който в САЩ започва сезонът на предколедните разпродажби, съобщи ТАСС. Агенцията цитира данни на изследователската служба Shopper Track.
Макар че в тази сума не са включени данните от онлайн продажбите и въпреки че тя надхвърли с 1.6 милиарда долара прогнозите за специалистите, все пак е с около 10 процента под данните за миналата година. Тогава жителите на САЩ са оставили в магазините в т. нар. черен петък 11.6 милиарда долара.
Смята се, че понижението се дължи на това, че все повече американци пазаруват чрез интернет, където често може да се намерят по-изгодни предложения, отколкото в традиционните търговски обекти, посочва БТА.
В тазгодишния "черен петък" продажбите на онлайн магазините са се увеличили с 14.3 на сто, в сравнение с миналата година, и са били около 2.7 милиарда долара. Общо на интернет се падат 40 процента от всички покупки, направени от американците в изминалия първи ден на големите разпродажби.
Големите намаления преди празниците по традиция започват в САЩ в петък след Деня на благодарността, който се отбелязва в последния четвъртък на ноември. Много от големите търговски вериги обаче решиха да не чакат петъка и свалиха цените още в четвъртък.
Обичаят да се правят разпродажби в петъка след Деня на благодарността се е появил в САЩ още през 19-и век. Названието "черен петък" е измислено от жителите на Филаделфия, щата Пенсилвания, които били много недоволни от ужасните задръствания по пътищата в този ден.
По-късно изразът започнал да се употребява само за най-големите разпродажби и така вече се разпространил и в САЩ, и по света.