Тази компания има по-различна представа за Черния петък
Докато търговците се надпреварват кой ще предложи най-евтините продукти на обезумелите купувачи по време на Черния петък, онлайн компанията за облекло Everlane има по-различен подход.
Няма да пусне нищо в разпродажба на по-ниски цени. Вместо това дрехите ще се продават на стандартната си цена, а приходите от продажби ще отидат за служителите й, които шият тениски в завода й в Лос Анджелис.
„Това е възможност да помогнем на хората на Черния петък“, казва основателят и главен изпълнителен директор на компанията Майкъл Прейсман. Първоначалната идея на компанията била да не участва в Черния петък, като затвори сайта си в този ден и така да накара клиентите си да излязат навън и да се забавляват, вместо да пазаруват.
Черният петък не е прозрачен, той е игра на търговците, казва Прейсман. Но осъзнали, че затварянето на сайта няма да има търсения ефект. „Хората просто ще отидат някъде другаде да пазаруват. Затова решихме да дарим печалбата“, обяснява Прейсман.
Компанията се надява приходите й във фонда Черен петък да достигнат 100 хил. долара, с които да създаде нова здравна програма за работниците си във фабриката, като им предложи здравни грижи на място, безплатна храна и уроци по английски език.
Вместо да им предлага класическия вариант на безплатен обяд, познат в много компании, Everlane смята да създаде безплатни бакалии.
Компанията въвежда за първи път програмата си Черен петък през миналата година, когато набира средства за служителите, които работят във фабриката й в Китай. Със средствата купуват соларни панели за апартаментите в кампуса на служителите. „Всяка година имаме нова инициатива“, казва Прейсман.