Как се харчат 1 млрд. долара за 8 минути
Най-големият китайски онлайн търговец Alibaba достигна миналогодишния си рекорд по продажби само до средата на днешния ден, известен като „деня на необвързаните“.
До един часа на обяд от компанията обявиха, че са регистрирали продажби от над 9.3 милиарда щатски долара, което бе резултатът от целия ден на пазаруване през изминалата година.
За сравнение сумата е близо четири пъти по-голяма от тази в размер на 2.4 милиарда долара, постигната в така наречения "кибер понеделник", или първия ден от седмицата след „черния петък“ в САЩ, когато онлайн търговците правят своите намаления.
Границата от един милиарда долара продадени стоки през тази година е достигната едва за осем минути спрямо 17 минути през изминалата година.
Само 17 минути и 29 секунди след началото на днешния празник в Китай Alibaba е регистрирала продажби на стоки на стойност два милиарда долара, като след първия час те са достигнали 3.9 милиарда долара. След първите деветдесет минути продажбите на компанията са 5 милиарда долара.
Мобилните продажби през тази година са ключов двигател в ръста на продажбите на китайската онлайн компания. Те са допринесли за 73.9% от продажбите на стойност 2.9 милиарда долара през първия час на днешния ден спрямо 45.7% през първия час на миналата година.
Общият брой на мобилните купувачи е преминал границата от 27 милиона души.