Преди по-малко от година китайският онлайн-търговец Alibaba Group Holding Ltd. проведе най-голямото в историята на Азия първично публично предлагане при огромен интерес от страна на хеджфондовете.

Към днешна дата, обаче, нещата се променят и този род институционални инвеститори отдават своите предпочитания на по-малкия конкурент на компанията JD.com, който се отличава с двойно по-голям ръст в своите резултати.

Вижте още: Акциите на Alibaba с цена по-ниска от IPO-то им

Хеджфонодевете са повишили дела си в JD.com до 18% към края на юни, спрямо 1.2% от капитала на компанията към края на третото тримесечие на миналата година.

В същото време те са понижили участието си в Alibaba с над една трета до 3.1%, за разглеждания период.

Американските депозитарни разписки на JD.com са поскъпнали с 41% от листването им на борсата в Ню Йорк през май на миналата година, докато тези на Alibaba са добавили 3% към стойността си от септемврийското IPO на компанията.

И докато Alibaba все още доминира по отношение на обем на сделки, JD.com повишава дела си в продажбите при по-ускорени темпове, или с над два пъти по-бързо от Alibaba.

“Двете компании имат различни бизнес модели и JD.com расте много по-бързо“, според Габриел Уолах, основател на North Grove Capital - фонд, инвестиращ в китайски компании. Фондът притежава акции и в двата он-лайн търговеца.

Според последни данни инвеститори като Джулиан Роберстън, и Джордж Сорос, са сред тези намаляващи позициите си в Alibaba. Фондът на Чейс Колман - Tiger Global Management е намалил инвестицията си в Alibaba до 7.7 милиона долара, докато е удвоил дела си в JD.com до 2.4 милиарда долара, превръщайки се в най-големия хеджфонд инвеститор в компанията.

Резултатите на JD.com са превишили инвеститорските очаквания през последните четири тримесечия, докато тези на Alibaba са се оказали под очакваният в две от последните четири тримесечия.