Как компаниите ще използват социалните мрежи през 2016 г.
Над 2 млрд. са в момента активните потребители в социалните мрежи по целия свят, като броят им нараства с 25% всяка година. Бизнесът също е забелязал това силно развитие на социалните мрежи и активно ги използва с маркетингови цели.
Изпълнителният директор на HootSuite Райън Холмс разказва пред Fastcompany какви промени могат да се очакват през 2016 г. в начина, по който бизнесът използва този силен инструмент.
HootSuite е безплатна платформа, която позволява да следите профилите си в различни социални мрежи едновременно - Twiiter, Facebook, LinkedIn и т.н.
Социалните мрежи ще превземат работното място
От години се говори за появата на вътрешни социални мрежи, които служителите на компаниите ще използват и които ще сложат край на имейла. Край на търсенето на информация във входящата поща, край на безкрайните мейли „отговори до всички“ и т.н. Въпреки това имейлите продължават да се пълнят.
Но вероятно това няма да продължи много дълго. Вече се появиха такива услуги като Slack, които дават заявка да заменят добрия стар мейл. В основата си той е класически чат, в който могат да се създават канали или да се пише директно към конкретен потребител.
Facebook също тества такъв вид услуга – Facebook at Work, за сега само с няколко избрани компании, но скоро може да бъде отворен за ползване, вероятно през следващата година.
Вижте още: Топ 10 на най-обсъжданите теми във Facebook през 2015 г.
Бизнесът започва да разчита на служителите си за разширяване на присъствието си в социалните мрежи
Близо 80% от бизнеса вече има цели отдели, чиято работа са социалните мрежи. И въпреки това много от фирмите все още страдат от недостатъчна популярност в тях сред аудиторията. 2016 година ще бъде годината, в която компаниите ще потърсят все още неизползвани ресурси като собствените си служители.
Програмите на фирмите, които насърчават персонала да споделя новини за компанията през личните си профили, са се увеличили със 191% от 2013 г. до сега, като се очаква следваща година да бъде отчетен драстичен скок. Съдържанието, което служителите споделят, е осем пъти по-ефективно от корпоративните канали, показва проучване.
Компаниите навлизат в социалния чат
Има близо 4 млрд. потребители в света на приложения за съобщения като WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat и др. Всъщност по отношение честота на използване петте най-големи приложения в света са именно чат приложения. Потребителите ги отварят по-често от Facebook или Instagram.
Какво означава това за компаниите? До момента нищо. За сега остава загадка какъв вид съдържание обменят потребителите в тези приложения и как това се отразява на интернет трафика. Смелите марки като Absolut и HBO тестват почвата, но големият потенциал на чат приложенията остава непробиваем.
Всички големи социални платформи имат чат елементи и е само въпрос на време да открият как могат да ги накарат да работят за бизнеса с маркетингови цели.
Рекламите в социалните мрежи продължават да набират скорост
Не може да не сте забелязали засиленото присъствие на рекламите в социалните мрежи. Това вероятно означава, че те работят. В сравнение със старите банер реклами, този нов вариант на рекламиране със спонсорирани линкове е много по–ефективен, тъй като приличат досущ като пуснати от някой от приятелите ви.
Освен това са насочени точно към когото трябва. Рекламодателите вече могат да насочват маркетинговите си съобщения не само според възрастта и пола, но и по интереси, местоположение и др. Така че на практика рекламите, които стигат до вас, вероятно са тези, които искате да видите.
Всичко това е причина за ръста на разходите за реклами в социалните мрежи през 2015 г. с 33.5%, до близо 24 млрд. долара. Тази тенденция се очаква да се запази и до 2017 г. този тип реклами да достигнат 16% от всички дигитални реклами в световен мащаб.
Вижте още: Без Facebook ще намалите стреса и ще бъдете по-щастливи
Видеото в социалните мрежи залива света
В случай че сте пропуснали този факт, видеото в социалните мрежи буквално експлодира. През миналата година Facebook увеличи над два пъти видео преглежданията до 8 млрд. и има слухове, че изпреварва YouTube. Twitter също пусна свои видеа през 2015 г. Като цяло потребителите в момента гледат средно 66 минути онлайн видео всеки ден.
Тези тенденции ще се запазят и през следващата година. Очаква се Facebook да пусне спонсорирани видеа и дори специален видео фийд. Не случайно 70% от компаниите казват, че видеото е най-ефективният инструмент в тяхното онлайн маркетингово присъствие, а две трети от тях очакват то да бъде доминиращо в стратегиите им в бъдеще.
Единствената причина, която все още пречи видеото да се наложи по-масово в социалните мрежи, е твърде високата цена на професионалното заснемане. Но вече се появяват и негови алтернативи.
Безспорно социалните мрежи като Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn и др. промениха из основи начина, по който компаниите достигат и комуникират с клиентите си, предлагат услугите и продуктите и комуникират със служителите си или накратко – промениха начина на правене на бизнес. А промените тепърва предстоят.