Тайната зад успеха на марка, продаваща наистина евтини дрехи

Ирландската търговска марка за дрехи, насочена предимно към тинейджъри – Primark, се разпространява и налага все по-успешно в световен мащаб. Последните успехи на компанията са свързани с щатския пазар, където тя добива все по-голяма популярност.
Какво обаче стои зад нейния успех? Няколко са факторите за това, според Матю Кемпбъл от Bloomberg:
Тя продава много и наистина евтини дрехи
„Ние купуваме дрехи от същите заводи производители, както всички останали“, коментира изпълнителният директор на компанията майка на Primark Джордж Уестън пред финансовото издание Bloomberg.
И докато евтини дрехи може да е нещо, което не се харесва на по-възрастните потребители, то определено тинейджърите нямат нищо против. Според анализатори от Goldman Sachs, направили проучване върху предпочитанията на тинейджърите, това, което наистина интересува тази група, са „супер ниските цени“.
Няма разходи за съхраняване
Компанията продава толкова много дрехи, че запасите й от стока се изчерпват почти веднага, след като влязат в магазините й. Това й дава преимуществото тя да няма нужда от складове за съхранение и да се правят сериозни спестявания, за разлика от останалите вериги.
До голяма степен това е свързано с ниските цени на стоките й.
Primark поддържа отлични отношения с доставчиците си
Според изпълнителния директор на компанията Джордж Уестън, Primark поддържа много по-добри отношения с доставчиците си, в сравнение с останалите търговски вериги.
Ползва каналите на Instagram
Ключово за една марка, целяща тинейджърите, е да ползва каналите на социалните мрежи. В това отношение марката насърчава потребителите си да публикуват снимки в мрежата Instagram с хаштаг #Primaniaes.
Именно Instagram бе критична за големия успех на други търговски вериги като Zara.