Вредните навици, от които трябва да се откажем през 2016 г.
Да бъдем по-продуктивни не означава да работим повече, а по-умно. За да успеем да свършим повече работа през работно ни време, ще трябва да се откажем от няколко вредни навика. Вижте ги:
1. Постоянното търсене/четене в интернет
Опитвате се да довършите задачите си за деня, но постоянно четете нов материал в любимия ви сайт или търсите отговор на поредния въпрос, изникнал в главата ви. Е, време е да престанете да го правите, иначе може да останете в офиса до късно.
2. Мултитаскинг
Научно доказано е, че само 2% от хората по света могат да вършат едновременно, при това добре, 2 отделни задания. Ако не можете да го правите – просто не го правете!
3. Проверявате ли мейла си?
Наистина – колко пъти на ден проверявате мейла си? 2-3, 10 или по няколко пъти в час? Учените установяват, че ако сте от последната група хора, то тогава вие губите по 25 минути от деня си само в това задание.
4. Да оставиш най-трудните задачи за края на деня
Хората често започват деня с най-лесните задачи, докато закусят или пият кафето си. Следва обедната почивка, а според учените с течение на деня голяма част от нас намаляват желанието си за работа. Така най-важните и тежки задачи биват отлагани. Ето защо трябва да започнем именно от тях.
5. Прекалено много срещи
Случвало ли ви се е? Правите 4-5 срещи за един ден и по този начин не ви остава време за ежедневните задачи. Според основателя на BlueGrace Logistics Боби Харис човек трябва да приеме покана за среща, само и единствено ако страната, която я е поискала, предостави дневен ред и евентуална продължителност.
Във време, в което имаме на разположение възможност за видео разговори, чатове и др., не е нужно да правим по няколко излишни срещи. Съгласни ли сте?
6. Да седиш по цял ден
Бизнес консултантът Нилофер Мерчант споделя, че е помогнал на доста компании, като е въвел нещо нетрадиционно – срещи, но не в офиса, а навън, при това на разходка. Е, знаете ли как разходките влият на служителите – ето така се раждат най-новите и свежи идеи.
Четете още: Шест неща, които научих, когато започнах да работя прав
7. Да натискаш снуз бутона сутрин
Мислите си, че като натиснете бутона и подремнете още няколко минути, ще си доспите? Е, всъщност е точно обратното, тъй като учените доказаха, че това ни влияе доста зле. 9-10 минути определено няма да ви помогнат, защото тялото ви се нуждае от дълбок сън, за да си отпочине.
Още: Защо снуз функцията на iPhone е настроена на 9 минути
8. Не можете да определите приоритетите си
Доста хора имат цял куп идеи и смятат, че ако една от тях се провали, то наред идва другата. Да, но това влияе на продуктивността си. Ето защо трябва да определим коя е най-важната задача и да се съсредоточим върху нея.
Според Уорън Бъфет всеки от нас трябва да напише 25-те си най-важни задачи, които трябва да свърши до края на живота си. Е, след това задраскайте 20 от тях и се съсредоточете върху останалите.
9. Планирането
Да, добре е да планирате деня си. Но не и час по час, защото ако изникне нещо непредвидено, това ще обърка плановете ви. Защо пък през 2016 г. не опитате да планирате само 4-5 часа дневно?
10. Телефонът да е до теб в спалнята.
Е, може би последно, но не и маловажно. Според експертите, първите 30 минути и последните 30 минути от деня ни трябва да държим далеч телефони, лаптоп и таблети от нас, защото иначе рискуваме да увредим зрението си, а и ще сме по-склонни към депресия.
Вижте още: Съвет от милионер за първата една и последните 30 минути от деня ви