8 начина, по които мислят победителите
Когато правиш бизнес и се опитваш да разбереш как работят успелите предприемачи, следваш по петите личности като Ричард Брансън. Опитваш се да разбереш как мислят победителите.
Уви, мисленето е само началото. За да бъдеш успешен, не е достатъчно само да премислиш добре нещата.
Ключово е изграждането на познанства, а не разбирането на самия себе си. По-скоро е опит, отколкото елиминиране на идеи. И е повече действие, отколкото мечтаене.
Всичко това започва с начин на мислене, който определя поведението ви. Начин на мислене, който води до действие, характерно за победител.
Ето така мисли един победител:
Аз не съм най-добрият, някой друг е.
Всеки казва колко е важно да обичате това, което правите. Ако сте един от многото, които вършите по един и същи начин работата си, няма да ви хареса резултатът. Да се вълнуваш от това, което правиш, е добър старт. И само това. За да финиширате като подебител, трябва да бъдете най-добрия в работата си.
Успехът е маратон, не спринт.
Успехът е игра, която продължава цял живот.
Слушам другите, но се доверявам на своя разум.
Успехът идва с вземането на добри решения. Информацията може да е сила, но в наши дни всеки има достъп до нея. Добре е да сте заобиколени от професионалисти, но когато вие сте шефът, трябва да се доверявате на разума си.
Няма смисъл да казвате на хората това, което искат да чуят.
Всеки иска ръкопляскания и последователи. Никой не иска да бъде обиден или пък оценен негативно. Затова всеки прави комплименти да другия. Вашият коз е да казвате на хората истината, особено ако тя не е това, което искат да чуят.
Идеите, които не прилагам, не съществуват.
Идеите са просто мисли. Всеки ги има. Съдържанието представлява идеи, изложени върху лист или сайт. Всеки ги генерира. Разликата е какво правите. Какво прилагате. Какво доставяте.
Ако всеки го прави, направете обратното.
Защо някой, който иска да е победител, ще регистрира профил в социалната мрежа и ще се занимава с дигитален маркетинг? Всеки го прави. Не можете да победите. Ако използвате същите инструменти и правите същото, което и конкурентите, вие сте като останалите. Точка.
Като следвате другите, се отказвате от шанса да водите.
Какво и да е - организация, тълпа, компания - има само един лидер. Можете да бъдете този човек или не. Не е престъпление да сте последовател, но ако сте такъв и се заблуждавате, че сте лидер, мамите самите себе си.
Потребителите не ценят концепции или съдържание; те ценят реалните и иновативни решения на проблемите им.
Бизнесът се основава на реални потребности. Когато продавате продукти или услуги, се ръководите от потребностите на клиентите. Продуктите, които печелят, са тези, които удовлетворяват максимално разрешаването на проблемите.
Никога не съм доволен от постигнатото
Ключова характеристика на всички шампиони е, че те са неудовлетворени от постиженията си.
Провалът не струва
Всеки казва колко ужасен е провалът, но това е така, тъй като провокира болка.
Ако е достатъчно болезнен, той кара хората да се замислят къде е грешката. Така ставате по-мъдри и по-силни. Това няма как да се случи обаче, ако провалът не е болезнен. Не се страхувайте от провал, но не правете грешки. Целта е да победите.