Една от най-тревожните тенденции за производителите на автомобили в световен мащаб е все по-голямата популярност на така наречената индустрия на „споделяне на автомобили“. При нея хората не притежават автомобилите, които ползват.

И докато повечето автомобилни компании се ужасяват от тази тенденция, от GM правят инвестиция в тази насока, за да са на върха на тренда, ако той продължи с пълна сила.

Вижте още: General Motors инвестира 500 млн. долара в Lyft

„Гледаме на издигането на тенденцията за споделяне на автомобили и споделянето на превози по-скоро като на възможност, отколкото като на заплаха“, коментира Дан Аман, президент на GM, по време на пресконференция, цитиран от Business Insider.

Днес най-големият щатски производител на автомобили се очаква да представи нова услуга, която да е насочена към споделянето на автомобили, с името Maven.

Досегашните подобни услуги са свързани с коли, които вече са собственост на някой. От GM стигат по-далеч в идеята, като планират почасово отдаване на автомобили, специално предназначени за тази цел, които са собственост на компанията.

Така потребителите ще могат да наемат автомобили за часове или дни, като ги отключват с помощта на смартфона и мобилно приложение. Единственото им задължение ще е да върнат автомобила на паркинга, откъдето са го взели.

Приложението Мaven до голяма степен е предназначено да се конкурира с набиращите скорост стартъпи като Getaround, Zipcar и Turo, които бяха пионери в индустрията.

„Когато потребителите свалят приложението Maven на смартфоните си, умните им устройства ще се превръщат в ключ за превозните средства“, коментираха от GM.