10 интересни факта за Карлос Слим навръх рождения му ден

Днес мексиканският милиардер Карлос Слим става на 76 години. Изминалата година не бе особено добра за него, тъй като той бе най-големият губещ сред милиардерите през 2015 г. Неговото състояние се е стопило с цели 20 млрд. долара - или колкото БВП на Хондурас.
Въпреки тези загубиq Слим в момента е петият най-богат човек в светаq като състоянието му се оценява на малко под 48 млрд. долара, според индекса на милиардерите на Bloomberg.
Вижте няколко интересни факта за него:
1. Слим е първият най-богат човек в света от развиваща се държава.
Той оглави класацията на най-богатите хора на Forbes през 2010 г., като дотогава нито един човек от развиваща се държава не го бе правил. Слим е роден в Мексико сити, но семейството му е с ливански произход.
2. Неговите родители създават едно от първите списания на арабски език за ливанско-мексиканската общност.
Родителите на майката на Слим емигрират в Мексико от Ливан в края на 19-и век. Те вземат със себе си и печатна преса, за да започнат да издават списанието. Предприемаческият дух определено е в кръвта на Слим.
Вижте още: Тайният живот на един от най-богатите мъже в света
3. Слим започва да инвестира на доста ранна възраст.
Слим и неговите братя и сестри започват да изучават бизнес още като деца от предприемчивия си баща. Когато е на 12 години, Слим купива акции на мексиканска банка. Изглежда фразата "никога не е прекалено рано" е била важна част от семейната философия.
4. Приватизацията и монополизацията, плюс малко помощ от правителството, са движещиите сили зад успеха на Слим.
През 1990 г. Слим, заедно с France Télécom и Southwestern Bell, купува и приватизира телефонната компания Telmex, която по това време е собственост на мексиканското правителство.
Компанията притежава по-голяма част от стационарните телефонни линии в Мексико. Една от другите му компании - America Movil, пък е най-големият мобилен оператор в Латинска Америка.
5. Той е майстор на диверсифицирането.
Телекомуникациите са основният му бизнес, но Слим контролира над 200 компании. Той отваря магазин на Saks Fifth Avenue в Мексико, притежава акции на New York Times Company, както и хотелска верига в Мексико.
Преди време Wall Street Journal писа за Слим, "че е трудно човек да прекара един ден в Мексико, без по един или друг начин да сложи пари в джоба му."
6. Той е технофоб
Според същата публкация в Wall Street Journal, Слим предпочита хартията и химикала пред компютъра, въпреки че обича да говори за новите технологии.
7. Карлос Слим има изненадващ герой и модел на подражание – монголския военачалник Чингис Хан.
Интересът на Слим към средновековния владетел дори се отразява и на неговите бизнес стратегии. Чингис Хан правел тактически отстъпления, успявайки да създаде у враговете си фалшиво усещане за сигурност, преди да нападне безмилостно.
8. Той живее пестеливо.
Слим живее относително скромно за човек с неговото състояние. Той обитава къщата си с шест с спални в последните 30 години и дори сам шофира до работа.
Вместо да води луксозен живот по целия свят, Слим предпочита родната си страна. Той носи дрехи от собствения си скромен магазин и не пътува много.
Вижте още: Карлос Слим тихомълком прехвърля империята си на своите деца
9. Филантропската му дейност си има граници.
Слим е критикуван за това, че е натрупал огромно богатство в страна, в която половината от населението живее в бедност.
Според него обаче образованието и работните места са по-добър начин за справяне с бедността, отколкото благотворителността. Въпреки това той редовно дарява големи суми за благотворителност чрез своята фондация.
10. Карлос Слим обожава бейзбола.
Слим обича историята, природата и изкуството (считан е за най-големия колекционер на статуи на Роден), но най-голямата му страст е бейзболът. Слим е написал няколко статии за този спорт и се смята, че има енциклопедични познания за играта. Той също така е посещавал мачове в САЩ, като е почитател на Ню Йорк Янкис.
Ако историята на Слим може да ни научи на нещо, то е, че никога не сме прекалено млади, за да се научим как да успяваме в света на бизнеса и финансите. Той също така е жив пример за това как човек може да не прекалява и да живее доста под възможностите си.