Стана ясно защо индийският пазар с такава сила привличаше усилията и интереса на водещите производители на смартфон. Броят на смартфон потребителите в страната се повиши до 220 милиона през изминалата година, с което изпревари САЩ по този показател и се превърна във втория най-голям пазар в света.

Продажбите на смартфони в Индия са нараснали с 15% на годишна база през четвъртото тримесечие на миналата година. За цялата година те са преминали психологическата граница от 100 милиона броя, или ръст на годишна база от 23%.

Вижте още: Китайски смартфон въвежда нов стандарт при евтините устройства

Близо половината от мобилните устройства, продадени в Индия, са „произведени в Индия“, сочи още статистиката. Около 40% от тях са смартфони.

Впечатляващ е и фактът, че интернет търговците са допринесли за един от всеки три продадени смартфона в страната.

По отношение на производителите, южнокорейската компания Samsung заема лидерската позиция по продажби с 23.6% пазарен дял.

На второ място е индийският производител Micromax с дял от 13.7%, следван от още два местни производители – Intex и Lava, с дялове съответно от 13 и 12.6%. Топ пет на класацията се допълва от китайския Lenovo.